Kecskemét blog

Kecskemét, azaz a Hírős város blogja. Kecskemétről, kecskemétieknek, kecskemétiektől.

Mi történik Kecskeméten.hu? Kecskeméten.hu Városi információs és programajánló portál.

Olvashatsz céljainkról, illetve
elérhetőek vagyunk a kecskemetblog@index.hu címen. Jöhet bármi, ami a várossal kapcsolatos.
Kecskemétblog az iwiwen

Friss, rövid hírek

Szólj hozzá Te is!

Ajánlatunk

Kecskeméti képek

Copyright

Az oldal tartalmának, részeinek utánközlése csak a forrás jól látható megjelölésével lehetséges.

A Kecskemét blogra linkelni bármikor és bármilyen mennyiségben szabad :)

A volt KTE-pályán épülhet fel az egykori Gazdasági Malom

kecskemetblog 2018.04.01. 21:32

Malomsirató

A vitatott körülmények között 2003-ban bontásra ítélt kecskeméti Gazdasági Malom épületének hiánya sokaknak okoz álmatlan éjszakákat 15 év elteltével is. A városképet a kétezres évek elejéig meghatározó épületegyüttes értékesítése, illetve hasznosítása körüli botrányokra mindannyian emlékezünk. Városvédő egyesületeink, a szakma, neves kecskemétiek és a Malom Központ beruházói között hónapokon át tartó parttalan viták végül sehová nem vezettek, győzött a hatalom és a pénz. Ennek végkifejlete, a bontás és robbantás emlékképei örök életünkre szürkeállományunkba égtek, fájó érzéssel tölti el valamennyi igaz kecskeméti szívét az akkor porig rombolt műemléki jellegekkel bíró épület. Kárpótlásként a mindent elborító betonmonstrum látványát kell elviselnünk napjainkban is.

malom_robb_2003_0601_6.jpg

 

Mit hozhat a holnap?

A város civil szervezeteinek, illetve az Országos Malomvédő Egyesület éveken át tartó lobbitevékenységének köszönhetően a városvezetés végül pályázatot nyújtott be az eredeti épületegyüttes funkcióbővítő helyreállítása érdekében. A Magnum Hungária Kft., a MÁV Zrt. és Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata alkotta konzorcium - a Norvég Civil Alap támogatásával - részletes megvalósíthatósági tanulmányt készített, mely egyértelműen rámutatott a beruházás szükségességére. A helyszínválasztás körüli bonyodalmak érdekes színfoltja, hogy a volt KTE-pályát birtokló Magnum Hungária Kft. is csatlakozott a kezdeményezéshez, így az önkormányzat eredetileg a Széchenyi téri buszpályaudvar helyére tervezett malomépületét egy ennél is kedvezőbb adottságokkal rendelkező helyszínen építheti fel. 

A belvárosban egyedül a KTE-pályán nyílik lehetőség 2 vasbeton siló és további 2 kiegészítő víztorony megépítésére.

Nyilatkozta lapunknak Takács Valentino az önkormányzat szóvivője. A nagyszabású turisztikai fejlesztés eddig napvilágot látott előzetes tervei alapján nem csupán egy épületegyüttessel, de a pálya adottságait kihasználva egy egész malomtörténeti kalandparkkal és látogatóközponttal gazdagodhat a város, melynek tervezett leghangsúlyosabb elemét - pontosabban annak főbejáratát az alábbi képen láthatjuk.

 

scan0101.jpg

Egy malomban őrlünk.

A korhűen visszaállított monumentális vasbetonsiló egy ikertoronnyal gazdagodva alkothat katedrális-jellegű bejáratot mely egyből a látogatótérbe vezeti az érdeklődőket. Az épületegyüttes beltereiben állandó malomtörténeti kiállítással, interaktív 3D bemutatókkal készülnek, ugyanakkor itt kap helyet a Gabonakör Kutató Intézet is.

A Konzorcium által beadott pályázat első fordulóján túljutottak, kedvező elbírálás esetén ősszel elkezdődhet az építkezés, három év múlva pedig a látogatók birtokba vehetik az új létesítményeket - közölte Búzás Péter, a konzorcium vezetője. A beruházás 4,850 milliárd forint értékben, várhatóan két ütemben valósul meg.

malom_robb_2003_0601_6_1.jpg

Ez ennyire kell(ett) Kecskemétnek:

1 komment




Ha van egy jó történeted a városról, hallottál valamit Kecskemétről, ne habozz, írd meg nekünk - névvel, vagy név nélkül: kecskemeten@ikecskemeten.hu

Ha nincs aktuális történeted, egy jó kommentnek mindig örülünk! :)

A bejegyzés trackback címe:

http://kecskemet.blog.hu/api/trackback/id/tr2013798170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem lehetne inkább egy felüljárót a Ceglédi-útra?