Kecskemét blog

Kecskemét, azaz a Hírős város blogja. Kecskemétről, kecskemétieknek, kecskemétiektől.

Mi történik Kecskeméten.hu? Kecskeméten.hu Városi információs és programajánló portál.

Olvashatsz céljainkról, illetve
elérhetőek vagyunk a kecskemetblog@index.hu címen. Jöhet bármi, ami a várossal kapcsolatos.
Kecskemétblog az iwiwen

Friss, rövid hírek

Szólj hozzá Te is!

Ajánlatunk

Kecskeméti képek

Copyright

Az oldal tartalmának, részeinek utánközlése csak a forrás jól látható megjelölésével lehetséges.

A Kecskemét blogra linkelni bármikor és bármilyen mennyiségben szabad :)

Utolsó kommentek:

Kutyának sem kell a Köki Terminál - A pláza 40 milliárdból épült, már 27-ért odaadnák. 8 milliárdnál többet viszont senki nem ad érte. Ezt utánozná kecskemét?

Bejegyzés: Milliárdos beruházások Kecskeméten 2. - Többszintes bevásárlóközpont épülhet a KTE-pálya helyén
látom, kecsón már tudnak nagyot álmodni. majd kiderül, hogy nagyot építeni is tudnak-e.
ugyanakkor vicces, hogy minden tanyabokorban tizensokvágányos pályaudvart terveznek nálunk. összehasonlításként a millió feletti kölnben 11 vágány van, napi 280.000 utasra, kb 1.200 (!) vonatra. kecsón ennek legalább a tizede megvan ugyanennyi vágányra? az egykori fővárosban, a 300.000-es bonnban 5 vágány van, napi 40.000 utasra, 70 távolsági és 165 regionális vonatra. szerintem még ettől is csúnyál elmarad kecskemét. (ez persze nem a szerző hibája :)

Bejegyzés: Milliárdos beruházások Kecskeméten 1. - Máv-Volán pályaudvar a Rákóczi út tengelyében
Épültek monumentális "dolgok" a "komcsi" korszak alatt.

Hagyjuk már a komcsizást! A kisembernek, akakből ma is legalább 9 és fél M. VAN! JOBB VOLT BÁRMINÉL!
A vízmű domb óta itt fejlődés nem történt!
Ha egyetlen név felmerülne aki maradandót alkotott...

És igen. A fél város, fél ország panelban lakik, olyan panelban amit a """komcsik""" építettek!

Bejegyzés: Nagyapáink naplójából 1. - Az élet 60 négyzetméter alatt...
Az utolsó kép a megyei kórház rendelői bejáratára (hosszan emelkedő lépcső) emlékeztet, az meg ugye a múlt kor.

Bejegyzés: Milliárdos beruházások Kecskeméten 1. - Máv-Volán pályaudvar a Rákóczi út tengelyében
Rájöttem végre, mi zavar a képek egy részén: rossz a tájolás, az árnyékok, ugyanis Észak-keleti irányból soha nem süt a nap :)

Bejegyzés: Milliárdos beruházások Kecskeméten 1. - Máv-Volán pályaudvar a Rákóczi út tengelyében
Agyrém. Ráadásul a parkból is jelentős terület tűnik el... megint. A Penny és a Shell kútnál már eljátszották ezt. Lassan eltűnik az egész Noszlopy. Felesleges még1 pláza, főleg ekkora! Ha mondjuk a tetején park lenne, + nyitott épület, akkor még azt mondanám, hogy oké, de ez csak egy újabb Malom center szitu, a városvezetést megint megkenik mint anno és mire felébredünk már itt is egy újabb kocka szar.

Bejegyzés: Milliárdos beruházások Kecskeméten 2. - Többszintes bevásárlóközpont épülhet a KTE-pálya helyén
Ja és Szombathelyen meg Hévízen de még Budapesten is több pláza felső szintjét egyszerűen lezárták mert nincs igény rájuk. Alul meg megy a kínai meg a madárüzlet CBA val. Felmérte valaki a vásárlóerőt?

Miért nem rakunk oda egy nagy Őstermelői piacot, ahol a helyiek árulhatnák a terméküket, magyar kaja, magyar termelőtől.

Bejegyzés: Milliárdos beruházások Kecskeméten 2. - Többszintes bevásárlóközpont épülhet a KTE-pálya helyén
Az USA-ban folyamatosan zárják be ezeket a nagy monstrumokat, helyette nyitott udvaros, barátságos (mint a Pesti Stop-Shopok) 2 szintes kis üzletek vannak, kerthelyiséggel felszíni parkolókkal. Úgy látszik el kell teljen egy 50 évnek itt is amíg elérjük ezt. Nem értem miért nincs népszavazás erről, ott a Malom, az is pang, mi a francnak kell még egy pláza ide (és miért pont ide) A pólus ott volt az is becsődölt, ha nincs az Auchan akkor lerohadt volna az egész. Az új főutcára meg új parkohoz nem kell 800 fős mélygarázs meg ilyen globalizált tömeg-giccset áruló szarság. Egy kisebb üzletsor, Interspar meg víztornyos hotel oké, de ne b.szunk már ide egy Westendet ebbe a kisváros közepébe.

Bejegyzés: Milliárdos beruházások Kecskeméten 2. - Többszintes bevásárlóközpont épülhet a KTE-pálya helyén
1. Minek Kecskemétre még egy pláza? Azért, hogy ide költözött a Merci nem lesz több vásárló, nem fognak többen letelepedni Kecskemétre, hogy kelljen még egy ilyen, és ekkora pláza.
Talán a Malom nem tudja kiszolgálni az embereket? Az is pang az ürességtőt! Amúgy ezt a nagy képmutatást, hogy nem akarnak lakossági fórumot. Nem is kell fórum, hogy az emberek véleményét, vagy igényét megtudják.
Mi a helyzet a közvélemény kutatással?
Kiállítanak egy két embert a főtérre, vagy a most következő nemzeti ünnepre, ahol megkérdeznek minden résztvevőt. De ha ez nem elég számukra, akkor felfogadnak 2-3 kérdezőbiztost, és elkészítenek 1000-2000 kérdőívet. Így több emberhez jutna el, ill. több vélemény lenne mint az itt lévő 12. Így akár arról is tájékozódnának, hogy ki milyen üzletet látna benne szívesen!

2. Ha már annyira eldöntötték magukban (és nem érdekli őket az emberek véleménye, igénye), akkor miért nem építik a föld alá? Ha már annyira környezetbarátnak akarják. Mivel a képeket elnézve maximum 2 szintesre tervezik. Így csak 3 szintet kellene leásni.
A bevásárló központ "tetején" létre lehetne hozni egy újabb parkot, futó pályával (mivel elég sokan használják még a pályát futni). A park közepén pedig lehetne egy süllyesztett "főtér". A természetes megvilágítást pedig meg lehetne oldani mint ahogyan a párizsi Louvre-ban megoldották.

3. Attól, hogy sok fával, vagy természetes energiával akarják megoldani a világítást, vagy a fűtést, nem lesz környezetbarát épület. Mivel bele kell gondolni, hogy a teherautók hány ezer üzemanyagot használnak el, illetve az építőanyagokat is létre kell hozni valamivel!

Bejegyzés: Milliárdos beruházások Kecskeméten 2. - Többszintes bevásárlóközpont épülhet a KTE-pálya helyén
@bekagyerek: úgy, hogy úgy csinálnak, mintha a cég szívességet tenne, hogy felépíti a plázát a tervezett pályaudvar mellett.
A plázastopp meg teljesen elkésett dolog sajnos, ha korábban született volna-csak, hogy kecskeméti példákat mondjak-nem barmolták volna bele a malomcentert a városba, és még állna a nyári kaszinó.
Szégyenletes, hogy egy olyan város, ami a szecessziós örökségéből "él", hagyta, hogy lebontsák azt az épületet. A tervezett pláza meg az egykori vasútkert része (az egykori buszpályaudvarral együtt), bűn lenne beépíteni.

És hiába próbálják szépíteni, ráaggatni gránitburkolatot, a teljesen funkciótlan, stadionszerű "árkádsort", a pláza akkor is csak egy befelé nyitott, kifelé zárt doboz marad. Csodálatosan elmenne mondjuk Denver vagy Edmonton valamelyik elővárosába de nem egy európai városba, ahol ismerik azokat a fogalmakat, hogy főtér, főutca, városközpont.

Remélem, hogy a polgármester tartja magát korábbi véleményéhez, és nem engedi felépíteni ezt a sz*rt.

Bejegyzés: Milliárdos beruházások Kecskeméten 2. - Többszintes bevásárlóközpont épülhet a KTE-pálya helyén
@aesculus: Tisztelt Aesculus! Mielőtt ilyeneket ír, kérem, olvassa el a hivatkozott törvényt (A közlönyhoz a linket lásd lentebb).
Idézet:
"53/F. § (1) 300 m2-nél nagyobb alapterületű kereskedelmi építmény nem létesíthető vagy ezt meghaladó méretre nem bővíthető."
Ha nem lenne világos, szemléltetésképpen egy valós példa, mégpedig szeretett hazánk egyik kisebb városából, ahol is egy helyi hentes úgy látta, hogy a kb. 250-260 m2 méretű üzletét olyan 320-350-re érdemes lenne bővíteni, de szembe találta magát az ún. "plázastop" törvénnyel, mivel a fent idézett meghatározás szerint a saját, ki tudja hány éve működtetett boltjának pár négyzetméterre történő egyszerű bővítését egy olyan a törvény hátráltatja, amiről nem is halott, vagy ha halott, se gondolta volna magát soha plázának.

Teljes módosító szöveg megjelent a Magyar Közlöny 2011. évi 148. számában (37256-37257 oldalakon:
www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK11148.pdf

Bejegyzés: Milliárdos beruházások Kecskeméten 2. - Többszintes bevásárlóközpont épülhet a KTE-pálya helyén
@Heszusz: a plázastoppnak csak egy baja van: hogy nem tizenöt évvel ezelőtt született :) Alapvetően teljesen idegen nem csak a magyar, hanem minden európai várostól, mindegyik nagy tömegű és befelé nyitott, kifelé pedig egy zárt dogoz, amit igyekeznek "felöltözetni". Tulajdonképpen mindent tagad, ami európai város, urbanisztika, közösségi tér.

Bejegyzés: Milliárdos beruházások Kecskeméten 2. - Többszintes bevásárlóközpont épülhet a KTE-pálya helyén
Ez az épület egy szégyen :((( Ráadásul a nyári kaszinó és a sportpályák helyén tervezik... Kis befektetéssel az az épület csodálatos vendéglátóhely lehetett volna. Kecskemét büszke a szecessziós emlékeire, mégis hagyták lebontani.

Az más kérdés, hogy van-e szükség még egy plázára. Nem vagyok kecskeméti, de nem tudom, hogy a malompark mennyire kihasznált. Mindenesetre az az épület is egy gyalázat, pedig Kecskemét lenne az egyik legszebb magyar város.

Az meg szinte a pszichoterror kategória, hogy a pályaudvar-fejlesztéssel akarják egybekötni.

Bejegyzés: Milliárdos beruházások Kecskeméten 2. - Többszintes bevásárlóközpont épülhet a KTE-pálya helyén
Szerintem a korábbi tervekhez képest nem rossz, csak lehetne kicsit színesebb. Jó, hogy megmarad a víztorony, csak kíváncsi leszek milyen funkciót találnak neki.

Bejegyzés: Milliárdos beruházások Kecskeméten 2. - Többszintes bevásárlóközpont épülhet a KTE-pálya helyén
@Heszusz:

Legutoljára mi úgy értesültünk, hogy a plázastop érvényben van. Ez azt jelenti, hogy ennek a létesítménynek egy külön minisztériumi engedély kell, amit igyekeznek minél hamarabb megszerezni.

Személyes meglátásom, hogy pozitív elbírálásra azért lesz esély, mert szorosan kapcsolódik a bevásárlóközpont a pályaudvarhoz. (Kb olyan mint a Westend-Nyugati) Ilyen tervezési formában az Uniós támogatást is csak így lehetne lehívni. (Amit persze a Máv-Volán pu. élvezne csak.)

Bejegyzés: Milliárdos beruházások Kecskeméten 2. - Többszintes bevásárlóközpont épülhet a KTE-pálya helyén
Látványos elképzelés. Egy ilyen multimodális központ létesítésének egyébként nemhogy kizárnia, hanem erősítenie kéne a villamosközlekedés megvalósításának lehetőségét.
Sőt, bennem, újdonsült közlekedésmérnökben még egy olyan elvetemült ötlet is felmerült, hogy a kisvasút megmentésével is össze lehet kötni ezt a projektet. Ha a villamos is 760-as nyomtávú lenne, akkor össze lehetne vele kötni a kisvasutat a 140-es vonallal (vagyis a vasútállomással). Ha ez együtt járna a pálya és a járművek korszerűsítésével, esetleg a Mercedes gyárral való összeköttetés kiépítésével, akkor a (bizonyára nem kis számú) Helvéciáról, Orgoványról, Jakabszállásról, stb. bejáróknak ez egy komoly alternatíva lenne a közlekedésre a busszal és az autóval szemben.
Persze ez csak elmélkedés, sőt álmodozás...

Bejegyzés: Milliárdos beruházások Kecskeméten 1. - Máv-Volán pályaudvar a Rákóczi út tengelyében