Kecskemét blog

Kecskemét, azaz a Hírős város blogja. Kecskemétről, kecskemétieknek, kecskemétiektől.

Mi történik Kecskeméten.hu? Kecskeméten.hu Városi információs és programajánló portál.

Olvashatsz céljainkról, illetve
elérhetőek vagyunk a kecskemetblog@index.hu címen. Jöhet bármi, ami a várossal kapcsolatos.
Kecskemétblog az iwiwen

Friss, rövid hírek

Szólj hozzá Te is!

Ajánlatunk

Kecskeméti képek

Copyright

Az oldal tartalmának, részeinek utánközlése csak a forrás jól látható megjelölésével lehetséges.

A Kecskemét blogra linkelni bármikor és bármilyen mennyiségben szabad :)

Villamost Kecskemétnek!

EXplorer 2009.05.16. 12:47

Nem tudom, tudtátok-e:
"Az 1890-es évek végén, az 1900-as évek elején 3 villamosjáratot terveztek megvalósítani Kecskeméten. Ezekben az években hozták létre – teret hagyva a villamospályának – a Rákóczi utat, tervezték a Vásári utca (a mai Petőfi Sándor utca térsége) területrendezését. (Ekkor a város területe jórészt a mai Nagykörúton belüli részre korlátozódott.) Az 1911-es nagy földrengés és az első világháború meghiúsította a villamospálya megépítését, a Vásári utca szabályozása csak jóval később, az 1970-es években történt meg.
A Rákóczi út és a Vasútkert revitalizációja napjainkban újra napirenden van."
(forrás: Wikipédia)

Közúti villamos tervezett nyomvonala, 1900.
A nyomvonaltervet bemutató térképet a megszokott északi tájolás helyett kelet-északkeleti tájolással készítették, hangsúlyozva ezzel, hogy a város – akkori – tengelye a mai Rákóczi út – Petőfi Sándor utca vonala.


Szóval az jutott eszembe, hogy miért is ne lehetne Kecskeméten villamos közlekedés? Az útvonal szerintem egyszerű és zseniális:
1. Vasútállomás/Autóbusz állomás - Induló állomás, Katona József Park (kihasználatlan park,tökéletes helyszín villamos végállomásnak)
2. Rákóczi út közepén egy megálló (mivel úgyis most lesz az átépítése semmiség egy sínpárt lefektetni, hely is lenne bőven)
3. Rákóczi út vége, Zsinagóga, Refi, Centrum Áruház környékén vhol- itt is van hely bőven és ráfér a területre az átépítés
4. Szabadság tér - régi McDonald's-nál, a még fel nem újított főtéri részből kéne lecsippenteni 10-15métert és akkor füvesített sínpályákat lerakni
5. Malom főbejárat - a mekitől a Széchenyi tér felé menne, meg kell szüntetni a buszállomást, majd a megálló és a Malom valamint a Műv.Közp. mögött menne tovább
6. Petőfi Sándor utca eleje - Univer ABC - a Petőfin lenne hely végig, egyik oldalon meg kell szüntetni a parkolást
7. Katona Gimnázium - Dózsa György út elejen
8. Ézi - Dózsa Györgyön mindkét oldalon 10-10méter hely lenne, szinte könyörög a terület egy sínpárért
9. Uszoda-SzilCop-McDrive-Sportcsarnok
10. Széktói Stadion, Strand - a sportcsarnok és a széktói közötti üres terület beépítésével és átvágásval
11. a másik végállomás, itt tenne egy kört a mi kis villamosunk: Izsáki úti kórház (a sok mama miatt),  esetleg az új TESCO felé és vissza a McDrive felé
(12. Esetleg, ha nagyon jók vagyunk, ki mehetne a Pólus Rónáig is, összekötve a várost az Auchannal, a Homokbányával, Kecskeméti Főiskola kollégiumokkal, Petőfiváros-Alsószéktóval - Kmét Blog.)


Szóval gondoljatok bele, a busz-és vasútállomástól kezdve a legfontosabb főtéri helyek, a Malom, két középiskola, több száz diák ezzel, áruházak, az uszoda, a sportcsarnok Széktói Aréna, strand, kórház, GAMF, mindent összekötne az új vonal. Több ezer embernek könnyítené meg a munkába járást, vagy bárhová a fenti helyekre az eljutást. A legtöbbször beduguló városközpont forgalmától függetlenül akár 15-20perc alatt végig érne az egész vonalon egy irányba. Nem is beszélve ugye a környezetszennyezés jelentős csökkenéséről. Továbbá az érintett területeken meg van a a megfelelő hely és a legtöbb részen igencsak elkéne a teljes átépítés a villamostól függetlenül is. A költségek nyílván magasra rúgnának, de közl. fejlesztésre hatalmas EU-s pénzeket lehet szakítani. Szegeden pl. több 10millárdot nyertek ilyen célra és már megvan a terv egy új villamospályára. Egy kis társadalmi összefogás, a pártok egyet értése az ügyben és máris lehetne az EU elé vinni az ügyet.
Ha összefognánk, márpedig miért is ne, akkor a közgyülés elé tehetnénk a megvalósíthatósági tanulmányt. Ugye van egy fantasztikus közlekedésmérnökünk, mit szólsz a tervekhez?:) Vannak közgazdászaink, költségek, megtérülés stb. simán menne. Van egy remek geográfusunk, településfejlesztés, tájtervezés, környezeti hatástanulmány - nem gond. Politológusunk mehet lobbizni a  városházára és így tovább...

Na benne vagytok? most komolyan :)

A cikket a Tompa blog szerzőjének hozzájárulásával közöltük. Köszönjük!

Ez ennyire kell(ett) Kecskemétnek:
szerintünk: (5/5)
szerintetek: (4,8/5)

Címkék: villamos uszoda főtér kefo

63 komment




Ha van egy jó történeted a városról, hallottál valamit Kecskemétről, ne habozz, írd meg nekünk - névvel, vagy név nélkül: kecskemeten@ikecskemeten.hu

Ha nincs aktuális történeted, egy jó kommentnek mindig örülünk! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kecskemet.blog.hu/api/trackback/id/tr851124868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vicces írás.Elmondom miért.
Terveket már ismertem, de ha megépült volna a villamos , valószínűleg ma nem utaznánk rajta. Volt villamos Szombathelyen (1970) Nyíregyházán, Pécsen.stb Megszüntették. Azt mondták nem gazdaságos, meg beindult az Ikarusz gyár és buszokat nyomták. Először is.A városnak semmiféle tömegközlekedési koncepciója nincs. Villamost ide? Busz közlekedés is 1 kalap szar nem gondoljátok? Mi az ,hogy nem lehet 1ik városrészből a másikba eljutni? Nincs átszállási lehetőség, ritkán jár, drága elavult ... Nincs még hétvégére se megoldva pl az éjszakai buszjárat , hogy haza lehessen menni 1 buliból. Statisztikát kell megnézni évről évre kevesebben használják a tömegközlekedést. Talán a régi káder vezetőket kellene lecserélni, ott kezdődne a megújulás. Villamosra önerőből esély sincs, az pályázat útján lehetséges, de előtte a buszközlekedést kellene megreformálni.Az 1 dolog, hogy épüljön villamos, de ahhoz gazdaságosan kellene tudni üzemeltetni is. Németországban 5ször ekkora városoknak sincs villamosa, mégis hibátlan a tömegközlekedés. Mellesleg lehet csúszik a szegedi felújítás is köszönhető a szar eurónak... szép jól néz ki csak kurva drága és luxus dolog, az adófizetők meg fizethetik...
Nem rossz ötlet, csak ezen az egy vonalon kívül nem tudom találni e más jót, kihasználhatót.
Egy vonal miatt meg nem biztos hogy érdemes mindent kiépíteni ami ezzel jár. (Kocsiszín, egyenáramtelep, karbantartók...stbstb)
igen, a buszközlekedés megérne egy külön posztot (terveink szerint fog is készülni ilyen, de ha van nálunk szakavatottabb közlekedés-fan, szívesen veszünk ilyen írást is).
Szóval, nyilvánvaló, hogy 5 percenként felesleges Kecskeméten buszokat indítani minden viszonylaton, de pl. Szegeden (Budapestet inkább hagyjuk) ismerem valamennyire a közlekedést: csúcs szuper körjáratok vannak, a város egyik végéből a másikba el lehet jutni egyetlen járattal; de ha mégse, a legtöbb esetben azonos megállóból tudok átszállni.

A villamosra visszatérve: nagyon drága lenne az biztos, de a posztban vázolt viszonylat szerintem eléggé ki lenne használva (ld. 1-es busz csúcsidőben). Ugyanakkor az is igaz, hogy nem szabad a mostani buszos állapotokat alapul venni, mert szó szerint leszoknak az emberek a buszozásról a jelenlegi helyzetben; de ha lenne egy ilyen villamos járat, szerintem a helyzet változna és sokan vennék igénybe...

A realitásokról (pénz, stb) persze most (még) nem beszéltem...
A buszközlekedés Kecskeméten úgy szar ahogy van. Kivéve egy-két járatot. Az egészet újra kell gondolni.
Ahogy azt írtátok is, kellenek a városrészeket összkötő járatok.
Kellenek körjáratok. (nemcsak a 21-es)
Éjszakai járatok is elengedhetetlenek, különösen a külső városrészekbe, lásd Hetényegyháza, Ballószög, Helvécia, Katonatelep meg a többi 100 :-)

A Volán most a következő ördögi körben van, ezt kellene valahogy kikerülni:

1. A jegyárakat nem emelik minden évben, az utasok létszáma nem csökken drasztikusan, de ennek fejében rengeteg pénzt kérnek a várostól.
2. A jegyárakon emelnek valamennyit, csökken az utaslétszám, és kérnek egy bizonyos nagyságú összeget a várostól.
3. A jegyárakat drasztikusan emelik, elveszítenek rengeteg utast, viszont így kevesebb pénz kérnek a várostól.

Tény, hogy évről évre egyre kevesebb az utas, mert minél több utas van, annál több a kedvezmény, annál olcsóbb a jegy, a bevétel meg, hát.. arról kár is beszélni.
Ha felviszik a jegyárakat, kevés utas lesz akiből lehet valamit kifacsarni, és még mindig ugyanott tartunk, hogy veszteséges az egész.

A Volán nem népszerű a városban és soha sem lesz az ha így folytatják. Nem követnek el semmit annak érdekében, hogy kicsit jobb kedvel üljön fel az ember a buszra. Soha nincs egy nyílt nap, amikor meglehetne lesni a flottát. Nem támogatnak szinte semmit, az egész társaság zárkózott. (Ez az én véleményem csak, többiek?)
a Vasúti park és a Rákóczi u. revitalizációjához:
Nyáron volt szerencsém részt venni az önkormányzat Tervtanácsának gyűlésén, amikor ezt a dolgot tárgyalták. Onnan tudom, hogy egy pesti tájépítész és munkatársai lettek megbízva a Rákóczi utas projekttel. Az alap koncepciójuk, hogy a középső biciklis-zöld sávot átalakítsák, telepakolva csobogókkal, pici tavacskákkal, padokkal. Felmerült az is ötletként, hogy legyenek ilyen rámpák, amiken egy felüljáróba lehet feljutni, ami a fák lombkorona szintjében van, és innen jó kilátás nyílik a tetőkre (ezt a jelen levő építészek nagyon lehurrogták). A Rákóczi út autós közlekedését csökkenteni szeretnék, szóba jött, hogy meghagynának mind két oldalon két sávot: egy leállót és egy haladót, és az így felszabaduló 1 sávban pedig kiszélesítenék a járdákat, ahová kávézók kiülős helyei kerülnének. Az is felmerült, hogy absz. kitiltanák az autókat és az egész egy nagy sétáló utca lenne, volt olyan is, hogy az egész útfelület azonos burkolatot kapna (a járdával együtt), azonos szintben is lenne, és a buszok, az árúfeltöltés, és a bíróság elérése autóval engedélyezett lenne. A mozi előtti parkoló helyére egy nagy "zöld kockát" gondoltak ki, ami gyakorlatilag egy felhúzható homlokzatú csarnok-épület lenne, aminek a homlokzatán ilyen futó növények díszelegnének, belsejében rendezvények, koncertek, kiállítások rendezésére alkalmas tér lenne, tetejére pedig fel lehetne menni (tetőterasz...).
A vasúti parkot szeretnék rehabilitálni, és újra vonzóvá tenni a kecskeméti embereknek. Alapvetően két nagy kör alakú "úthálózatot" építenének ki, ilyen 8cas alakban. Az egyik egy kisebb kör, a másik egy nagyobb kör lenne, és ezek a mostani középső útnál (a Nagykőrösi utca vonalában lévő széles járda) találkoznának. A mostani kutyafuttató helyén (a KTE pálya felőli oldalon) egy szabadtéri színpad kapna helyet. A színpad szervesen beilleszkedne a kör alakzatba, sőt még valamilyen vízfelület is a részét képezné. elhelyezésre kerülnének ide víizesblokkok is.
Ezek természetesen tervek, még át kell nekik sok "fórumon" menniük, hogy valami legyen is belőlük, de remélhetőleg lesz belűlük vmi, és bízunk benne, hogy a helyi szakma majd kellőképp lefaragja róluk a "rossz hajtásokat". :)
na,örülök h kikerült a poszt,ugyanis én írtam :)

kicsit utánajártam, Pécsett,Székesfehérváron és Szombathelyen is a közeljövőben tervezik visszaállítani a villamos közlekedést, ebből Pécsett már kész tervek vannak. Debrecenbe és Szegeden ugye új vonalak épülnek.
A pénzre hülyeség fogni, mert pl. Szegeden 30milliárdból építik a villamos ebből 86% EU-s és állami támogatás. Kecskeméten miért ne lehetne ugyanilyen mértékű támogatást elnyerni?
http://www.petofinepe.hu/index.php?apps=cikk&d=2008-02-28&r=1&c=662042
Zombor benne lenne..

fölösleges millók mennének el busz fejlesztésre, és ezzel több vonalat ki lehetne váltani.. enélkül kétlem hogy jelentős változtatást lehetne elérni a kecskeméti helyi közlekedés minőségében.

@pilaf

Tervekben mindig is nagyon jók voltunk.
@ken: hmm, ez egy profi összefoglaló, lehet ki is emelnénk posztba pár kiegészítéssel. majd megbeszéljük mailben :)

@pilaf: ráadásul a villamosvonal 1-1 állomásáról is indulhatnának tovább a buszjáratok és akkor párhuzamos járatokra se volna szükség, gyorsan el lehetne jutni helyekre.

@mintir: az éjszakai járatok esetében annyira nem látok tisztán (mármint ami a kihasználtságot illeti), de szerintem próbaképp meg lehetne nézni egy járatot, ami körjáratként menne végig a városrészeken, érintve a fontosabb szórakozóhelyeket, természetesen.
tervek nélkül még nem láttam semmit se megépülni,legalább próbálkozunk..
csak az basz fel,hogy a 4-es metró pénzéből az összes megyeszékhely kaphatott volna villamost,trolit,minden lófaszt..:/
Gratulálok! Ugye diplomát nem szeretnétek?! Ugyan nézzétek már meg, hogy hány parkot/ zöld felületet likvidáltok útközben. Jesus. Ki szeretne villamos elől ugrálni a belvárosban? Gyalogosok miatt lassú lenne az egész..

Kihasználatlan park? Nem kihasználatlan, hanem gondozatlan. Ki lenne az használva, ha normálisan nézne ki. Ugye az esőerdők is kihasználatlanok, mert rohadtul nem jár arra senki...

Bicikliút, sétáló utcák, parkrehabilitáció. Ezek kellenek, nem villamos. Gyalog 15-20 perc a vasúttól a belváros. Kecskeméten nincsenek távolságok..

Biciklire, kis gyaloglásra kellene szoktatni a kedves honpolgárokat, nem arra, hogy a seggük alatt van a villamos, autó, busz..stb.

Ken által felvázolt projekt régóta porondon van, reméljük megvalósul és eltűnnek az autók a belvárosból... Kis ráncfelvarrással és odafigyeléssel teljesen életképes projekt.

Mindenesetre szívesen fogadnám a villamosokat, kérdés ehhez mit szólna a tisztelt publikum?

Villamos szempontjából szóba kerülhet még a Csongrádi utca (szélessége megengedi) és a Mártírok útja. (sugárút jellege miatt)
Ugyanígy van ez a Batthiányi utcán is, kérdés, hogy a felüljárón végigmehet-e :S Mindegy ez már más kérdés.

Ha valaki komolyabban foglalkozik, foglalkozna ezzel, akkor abban én is bennevagyok :-) Szívesen segítek abban amiben tudok. Komolyan! :-)
@meple:
A zöldterületek likvidálása alatt mit értesz? A vasútparki több hektárból 5méter széles sáv kb 100méteren? vagy a rákóczi utcai évek óta kiszáradt fűnek nevezett rész és a beteg,öreg akácfák? iszáki úti havonta egyszer vágott, szintén nyáron kiszáradó füves rész?vagy mi? nem értelek..

elugrálni a villamos elől? szerintem elég nagy lenne,hogy messziről is látni lehessen nem gondolod? Debrecenbe viszonylag sokat járok de még ne láttam a Piac utcán senkit se ugrándozni,arra gondolok ahol már sétálóutca az egész terület.

persze kell bicikliút,de sétálóutcát hova akarnál? nincs elég hely sétálni a belvárosban?

az öreg néniknek(meg a sok tespedt seggűnek) hiába mondod h biciklizzenek, és hiába érted veled egyet ennyivel nem lehet egy átfogó tömegközlekedés fejlesztést elintézni h "bicajozzál"
húú ennek nagyon örülök:) mmint hogy elkezdtünk ezzel foglalkozni. ez az útvonal adja magát. a parkokat amúgy nem cseszné szét, szegeden is lesz ilyen füves sín, meg ott is meg van oldva hogy maradjon zöld is. ugrálni meg az autósok elől is kell... szal tökmind1. és sztem legalább még egy vonalnak lenne helye.
egy másik kommentenben lehet hogy írtam már, hogy mintha olyat terveztek volna, hogy a város alapít egy közlekedési társaságot, és lesz két fő útvonal kecskeméten (busz) amiről leágaznának a ritkábban közlekedő buszok. az egyik ilyen fővonal asszem valahogy hetény kecskemét és nemtommi között lett volna. szal sztem heténybe mehetne villamos, kb olyan lenne mint szegeden a 4es vagy a 3as, azokis kimennek a fenébe, de a belvásorsban jófelé mennek. akkor nem lenne gond az éjszakai járatokkal sem... kicsit fáradt vagyok szal bocs a sok hülyeségért, szakavatott emberekkel még végiggondoltatom:D
Nade meple!

Ezt ugye most nem gondoltad komolyan?
Tény, hogy a vasútparkra ráfér már a felújítás, és egy ügyes tájépítész, építész meg közlekedésmérnök, meg akik ebben még járatosak, kitudnak találni egy olyan parkrendezési tervet, melyben vígan találnak megfelelő helyet a villamosnak, anélkül, hogy túl sok fát kikellene vágni. Így nem kell véres háborút vívni a főkertésszel és a zöldekkel. Azt a pár fát meg kilehet bírni, telepítsenek helyette oda fákat ahol eddig nem voltak.

A Rákóczi út:

Nos igen, itt már lényegesen több fáról van szó. Egy pár évvel ezelőtt készült környezeti tanulmány megállapította hogy a fák pár éven belül kipusztulnak, nagyrészük beteges, életképtelen. Elképzelhető, hogy az egészet azért fújták fel ennyire, mert kiakarták vágni az összeset, minél korábban, de azért ha végigmegy az ember a Rákóczi úton, akkor láthatja, hogy nem mondtak azok olyan nagy hülyeséget. Nem olyan zöld ez a sugárút mint régen... Ha most nem tennénk meg villamos építés ügyében a kivágást, akkor pár év és elvégzi helyettünk mindezt a természet. Valamit valamiért..

"Ki szeretne villamos elől ugrálni a belvárosban?" kérdésem: No és Debrecen, hányan haltak meg mert szétzúzta őket a villamos? De tök mindegy melyik várost nézzük, mindegyik belvárosában ott van a villamos :-)
Nyílván nem a Nagytemplom és a Városháza között kell elvezetni a sínpárokat, hanem egy olyan helyet kell nekik találni ami elfogadható.

"Bicikliút, sétáló utcák, parkrehabilitáció. Ezek kellenek, nem villamos."

Természetesn, ezek mind kellenek, de ha nem fog neked az a napi x millió utas biciklire ülni, vagy elsétálni példának okáért Vasútállomástól Auchan-ig, vagy bármelyik nagyobb távolságot nézzük. Gondolj bele, milyen lenne ha mindenki biciklivel járna. A dugódíjat a biciklik után szednék nem az autók miatt. Másrészt egy tökjó versenypálya lenne a főtérből.

"Kecskeméten nincsenek távolságok.."

Ezért már harapok. De szerintem mások is. Csak pár adat:
Debrecen területe: 461,65 négyzetkm
Szeged területe: 280, 84 négyzetkm
Pécs területe: 162.61 négyzetkm
Kecskemét alapterülete pedig 321,26 négyzetkm. Csókolom! Bekerült Pest nélkül a második legnagyobb területű város helyére. A népesség persze kevesebb, de ne mondja azt senki, hogy nincsenek távolságok. Az egy dolog, hogy valaki a Széchenyivárosban lakik és gyalog vagy biciklivel 10-15 perc neki a központ, de a világvége nem Széchenyiváros szélén van. (Ne vedd célzásul ezt csak példának mondtam)
Hetényegyháza például 15 km és gyakorlatilag egybeépült a várossal. Másik irányba menet ha megyünk 15 km-t az pedig már Nagykőrös. Hopp, lehet mégis ellehet veszni Kecskeméten is.
Mezővárosi múltjából adódóan hatalmas területű még ma is a város, persze ez nem azt jelenti, hogy nagyrészt tanyák teszik ki a város területét. Rengeteg városrésze van Kecskemétnek, és akár hiszed akár nem nem fog senki sem elgyalogolni vagy biciklizni egyik feléből a másikba. Az emberek nagyrésze lusta (tisztelet a kivételnek) én is az vagyok, persze hogy felülök a buszra vagy villamosra. De így van ezzel szerintem az összes tömegközlekedő.
Minden szoktatás, na meg pénz kérdése. Ebben igazad van.

A Rákóczi úti tervek remélem megvalósulnak, a végleges terv az, (amit az ott élő nyugdíjasok a közgyűlésen döntéshozatalkor tapsal jutalmaztak) hogy megmarad minden a régiben, a fákat meghagyják, a 2x2 sáv is megmarad viszont szélesítika járdát, középen új bicikliút lesz, térburkolatot kap az egész terület, megnyílik újra a Pálma cukrászda és felújítják mindkét oldalon az összes épület homlokzatát.
Bezony ipike!

Jól emlékszel! Az a "nemtommi" városrész az Műkert lenne :-)
Csak kezdenének már hozzá...

Mellesleg a Rákóczi úton jövő év májusban kezdik a munkálatokat. De ugyanekkor alakítják át a piaccsarnokot és környékét, valamint a Vasútparkot is. Szóval gyerekek villamosnak nem sok esélye van szerintem. Egyelőre...
Nah meglepődtem. Vita van, és ez jó. Széchenyi téri buszpályaudvart megszüntetik, Ahol a görög templom van, mellette lévő gombákat is, tehát nyerünk 1 szabad utat. Meg lehet oldani a villamost biztos vagyok benne.De a belvárosban trolit is el tudnék képzelni. Persze jön a fanyalgás ronda stb...De! Továbbra is az mondom először a buszközlekedést kellene kialakítani.Cél az lenne, hogy a melósok, diákok azzal közlekedjenek. Nem dugulna be a város, jobb levegő stb. Esti körjáratot szerintem péntek szombaton meg lehetne valósítani. Ha belegondolok hányan járnak, járnának be a városba a környező településekről is... sztem a szórakozóhelyek is örülnének neki!
@mintir:

Nem kell ezt túlragozni, van pest meg pár vidéki nagyváros (magyar szinten) ami kb ugyanaz . Szeged nem sokkal különbözik Kecskeméttől vmivel nagyobb a belvárosa. Ez a lakosság dolog is érdekes, Szeged úgy 167ezres, hogy rengeteg település hozzá van csatolva, meg nagyobb lakótelep van. Nem esek azért tőle hasra.
Pécs: igen, villamos persze:) ígyis 36 milliárd tartozásuk van, az egész eus projekt 1 csőd lett.
Székesfehérvár, Szombathely meg Kecskemétnél kisebb városok. Ha ott esetleg úgy gondolják, hogy legyen villamos akkor Kecskeméten is lehet foglalkozni a kérdéssel.
A lényeg az villamossal vagy anélkül de legyen elfogadható tömegközlekedés a városban!!!

Kedves szerkesztők!

Örülök , hogy van ez a blog jó látni, hogy a fiatalokat is kezdi érdekelni a város jövője.
Szeretném megjegyezni, hogy 20.-án a városházán mutatja be a kivitelező a KTE pályára tervezett komplexumot. Örülnék ha az oldalon olvashatnánk majd róla bővebben.
Más. A közeljövőben esetleg lenne rá lehetőség meghívni a polgármester, esetleg vmelyik alpolgármestert és kérdéseket felegyünk nekik úgy mint pl a baon.hu ?

Postosan, ahogy mondod.
Nem tudom tudjátok-e, de a régi Kiskörút az az SZTK előtt, A görögkeleti templom és az Ifjúsági Otthon között ment, át, az akkor még nem létező Széchenyi téren (anno Hock János utca) és úgy fordult le a mostani Malom előtt a Nagytemplom háta mögé.

Na most mivel a villamost nem lehet keresztülvezeti a Szabadság téren, mint ahogy Rákóczi út folytatásából adódna, mert pont kettészelné az összes létező rendezvényt, ráadásul műemlékvédelmi szempontból sem engednék a nagytemplom és Városháza között, ezért A Rákóczú út végén egy rövid szakaszra rátérne a villamos a Kiskörútra (addig amíg villamos foglalja el az utat, addig lehetne a gyalogosoknak zöld a Technika Házánál) és a Piarásták terén szépen beslisszannának a vágányok a pavilonok helyére, és a kipaterolt Széchenyi tér helyén szépen menne tovább és a Malom előtt átlósan rátérne a Deák térre. Viszont ott van rögtön az új világháborús emlékmű, azt már nehezebb lenne kikerülni. A petőfi Sándor utcát, meg Katona környékét már tudjuk mindannyian.
Nem szerettem volna ennyire túlragozni a dolgokat csak érzékeltetni szeretném egyesekkel, hogy nézzen körül lakhelyén (már ha itt lakik) mielőtt bármit is írna arról.
@mintir:

Persze igazad van! Ez a merjünk kicsinek lenni politika sehová se vezet. Ha valaki mondta volna 1 éve ,hogy nálunk lesz majd 1 mercedes gyár biztosan kiröhögöm. Inkább örüljünk annak, hogy lesz a városban fejlődés: mercedes gyár, fürdőkomplexum, Tudás Központ, korházfejlesztés, városfejlesztés, főiskola fejlesztés stb stb...
Hát a KTE pályára tervezett sokadik pláza mostani tervei egyenesen katasztrofálisak szerintem. Láttam tv-ben és az egész egy nagy dobozra hasonlít, annak is titulálták.
Nagyon remélem, hogy valami stílusosabb dolgot terveznek ide, már csak azért is, mert ha kiállok az erkélyre akkor pont ezt fogom látni.

Igen, egy részletes, ezzel a témával foglalkozó cikknek szerintem mindannyian örülnénk.

Annak meg pláne örülnénk, ha a blog még ismertebb lenne. Kezdhetnétek szerintem népszerűségnövelés céljából egy kérdezz-felelek online beszélgetést egy közismert személlyel. Persze ha erre lenne lehetőség. Lenne? :-)
Mogmondták, a többi város tudja jól, hogy Kecskemét egy nagyon szerencsés pozícióba került a Mercedes döntésének köszönhetően. Már az első évben annyi bevétele lesz a városnak agyárból, hogy kitudják fizetni az összes eddigi tatozását a városnak. Lesz nem kevés plusz pénze a városnak amit költhetnek fürdőkomplexumra, az új művészeti egyetemre.. Pont ahogy te is mondod. Ezek után bátran belefoghat a város egy nagyobb szabású építkezésbe vagy bármibe ami több kiadást jelent, mert van egy biztos anyagi háttere a városnak. És ez az amiből születhetne később a villamos, a fejlett tömegközlekedés..stb..

Dehát a Mercedesgyár is olyan, hogy önmagában megérne egy cikket.. :-)
@mintir:

Úgy tudom, hogy új tervvel fognak előrukkolni. Sőt 2szer akkorával mint eddig, úgyhogy különböző módosításokat is meg kell szavaznia, az önkormányzatnak h felépüljön. Kérdés az h támogatja- e, ? Én azon az állásponton vagyok, ha a terv tényleg nem 1 doboz lesz, tőlem épülhet. Az sem normális dolog, hogy 10 éve ott rohad parlagon a pálya közben, a műemlék kaszinót lebontották amin ment a vita. És ha belegondolsz ott a vasút, buszpályaudvar, tuti lenne forgalma. Ha abból indulunk ki, hogy vonattal: 15 perc fél1háza, 10 Nagykőrös , 25 cegléd ezeknek a lakosságszámát összeadod közelít Kecskemétéhez.
Szerencsénkre a városi építészcsoport vagy mi a búbánat elég szigorú ahhoz, hogy megtiltsák egy ilyen logisztikai csarnokhoz hasonlító pláza felépítését. Ők ezt korábban már leszavazták de most valami pesti tertanács elfogadta a terveket, viszont! nem szólhatnak bele itteni dolgokba. Még szerencse.

Természetesen, ha elfogadták volna az eredeti Kurucz Center vagy az utolsó előtti Eurocenter tervrajzait, akkor hajrá, építsék fel ha már kiharcolták a kaszinó bontási engedélyét, ráadásul azok a tervek és látványtervek csak kinéztek valahogy. Nade ez a doboz.. nem kezdek bele mégegyszer, írtam már. A másik az, hogy hát persze persze 2. pláza, sőt még lesz 3. is dehát mégis van forgalma. Valamiért mindenképpen felakarják húzni ezt a bevásárlóközpontot is. Az ember azt hinné kész, ennyi, x bevásárlóközpontal már csak megelégszik a város, dehát itt a bizonyíték, hogy Eurocenter Intersparral, új Lidl, Aldi lesz a Ceglédi úton, Decathlon, Kika, Autocent, meg Bricostore az Auchan szomszédságában. No meg a Szil-Coopnál is készülődik a Kész-Center.

Én nem tudom hogy élnek meg ezek az üzletek, én csakazt látom, hogy valami miatt jönnek és jönnek, és ami érdekes még, hogy egy sem zárt még be...
Szerintem legalább két vonalban kéne gondolkozni. Az elsőnek jó ez is, de pl a Széchenyi várost is kiszolgálhatná valami. Meg a későbbiekben Hetényt is belehetne vezetni a villamosközlekedésbe.
@pilaf:

sajnos, nem tudom, minek jártál utána, de Pécsen a "kész tervek" helyett színes vonalak vannak húzgálva, sZékesfehérváron és szombathelyen pedig nem merült fel komolyan a villamos kiéptése. (Nyíregyházán viszont ötlet szintjén szintén felmerült)

Villamos azonban odavaló, ahol:

- a terület beépítettsége intenzív, a népsűrűség magas
- a villamos forgalmi tengelye van olyan forgalmas, hogy a villamos kapacitására legyen szükség, anélkül, hogy a kapcsolódó teljes buszhálózat utasait kötelező átszállásra kényszerítenénk

Kecskemét ezek közül egyiknek sem felel meg.
mintir: elég régóta itt lakom, sokszor gyalogolok a város egyik végéből a másikba, nem vészes. Biciklivel meg főleg. És "hidd el" a 80 éves nagyanyám is sétál és még sokan mások ;)
Hetényegyházát ugyan ne kavarjuk már bele. Vagy oda is terveztek villamost? Vagy hogy jön ide? Onnan 1értelmű, hogy mindenki busszal/ autóval/ biciklivel jár be.

"kitudnak találni egy olyan parkrendezési tervet, melyben vígan találnak megfelelő helyet a villamosnak, anélkül, hogy túl sok fát kikellene vágni. "

Kedvenc mondat... Ne csökkenjen a fás/ parkos területek száma és kész. Ezen nincs mit vitatkozni. A kevés is túl sok! Már az is bőven elég, hogy betelepítettek egy b.kutat az állomásparkba. Parkosítani kell, fákat ültetni.
Rákóczin nem mind1, hogy kivágod a fákat és újakat ültetsz, vagy kivágod a fákat és fele annyit ültetsz a villamos miatt... Mint írtam parkrehabilitáció. Elég ratyi állapotban vannak, de ez nem azt jelenti, hogy meg kell őket szüntetni.

Bicikliút = nem a főtéren megy át a sok bringás ;)

Nem tudom, hogy hogy van Debrecenben a villamos, de nem is nagyon érdekel. Egy rohangáló gyerek mikor figyel a gyalogosok között közlekedő villamosra? A "nem volt még baleset" engem nem nyugtat meg túlzottan.

@meple:

Ugyan már, ha akarják meg lehet oldani. Sztem meg nem a Rákóczi úton kell mennie, inkább a Nagykőrösi utcán. Amúgy ha jársz Szegeden, nézd majd meg milyen szűk utcákon megy a villamos a belvárosban.
De mind1, a lényeg ,hogy legyen normális tömegközlekedés, nekem mind1, hogy villamossal vagy anélkül. Felháborító, hogy egy 35 ezres Szekszárdon jobb a tömegközlekedés mint itt, ahol folyamatosan emelkedik a népességszám.
Egyenlőre az is megoldás lenne ha trolisítanánk pár vonalat, ezzel is jobb levegőt teremtve a városnak.
Ilyen pl a 15, 14, 1, 3, valamint a forgalmasabb elővárosi vonalakra is kijárhatna a gyorstrolibusz. Olcsóbb, kevésbé zavarérzékeny, nem vesz ez az útburkolatból helyet, és ha duplacsuklós trolik járnának az kb a villamos befogadőképességével egyenlő. Persze a villamos sem lenne rossz, de jelenleg elképzelhetetlennek tartom.
@mintir:
Mehetne a vasútállomástól kb az Alföld áruház utáni körforgalomban kéreg alatt, és akkor nem lenne probléma hogy ugrálni kell előlle.
Sőt be lehetne kapcsolni a Lajosmizsei valamint az Izsáki vasútvonalat is ebbe a projectbe, nyilván az Izsáki vonalon vissza kell állítani a személyszállítást, új megállóhelyek kiépítése, közvetlen vonatok indulásával Kalocsa, Kunszentmiklós, Kiskunhalas felé, tehát ilyen HÉV rendszerű vonal is lehetne
tokfolosleges szerintem kecsre egy vullamos, mert tenyleg minden 15-20perc gyalog. a "tervezett" villamos meg nem megy ki se hetenybe, se sehova, ami messzebb van. az egesz utvonala bejarhato max felora alatt gyalog, biciklivel 10perc..
meg azert ahhoz nagyon kevesen laknak kecsen, hogy rendesen kihasznalt legyen.
@whipy: komolyan, aki azt írja, hogy fél óra alatt mindent el lehet érni, ő tuti városközpontban lakik, vagy nem is tudom...
csak mittomén városközpont-Petőfiváros 3/4 óra gyalog, de úgy, hogy nem pihensz közben és tolod neki...
de gyalogolhatunk a Pólushoz is, 15-20 perc alatt, de én ezt inkább őrült rohanásnak nevezném,...

kihasználtság: az Izsáki útnál maradva azért elég kihasznált lenne szerintem:
- teljes Lestár P. suli több száz diákja reggel-du.
- GAMF hallgatók egész nap (koli, főiskolai épületek)
- kórházba látogatók egész nap
- uszoda, élményfürdő nyaranta
- bevásárló központok egész nap
- stb stb
Szegeden is pl. az 1-es villamos utasainak javarészét az egyetemi és a kollégiumi épületek között ingázó hallgatók teszik ki napközben sztem.
valoban a kozpontban lakok:) egyebkent meg a felorat jo legyen 40 perc ugy ertettem, hogy az allomastol az uj tescoig, ahogy ugye irtad is a villamosutvonalat.
szegeden tanulok egyebkent, es igen, itt foleg egyetemistak vannak a villamoson. node itt egy szakra tobb ember jar, mint az egesz kecskemeti foiskolara, ezt ne feledd. mig ott van a foiskolanak 3 epulte, max 5, itt addig legalabb 15-20. a hallgatok szamat ossze sem erdemes hasonlitani, es kozepiskolabol is sokkal tobb van.
Sziasztok!

Kunság Volán index fórumról vagyok, mintir kolléga biztos tudja ki vagyok.

Örömmel látom, hogy felkapott téma lett a "kecskeméti villamos".
Hülyeségnek egyáltalán nem nevezném a dolgot, megoldható, és meg is valósítható, és ami nagyon fontos, fenntartható is lenne véleményem szerint.
Szerintem sem a Rákóczi utat kellene bolygatni villamosügyben, annak az utcának más a funkciója...Más lesz. Viszont a gyönyörű Nagykőrösi utcán járhatna a tuja, elférne mindkét vágány. A Nagykőrösi u.-Budai u. kereszteződésében aztán több dolog is lehetséges, mehetne a Centrum Áruház és a Piarista Diákotthon között a Piaristák tere felé a Széchenyi tér irányába-(igaz sztem kérdéses lenne a Malom és az üzletház közötti szűk helyen az átvezetése...). De mehetne egyenesen a Nagykőrösi utcán, majd át a Kiskörúton a Főtérre, ott pedig a Nagytemplom és a Plébánia között átslisszolhatna, csak sztem ezt meg a lakosság -és a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal gyomra nem venné be... :S
A II.vh-s emlékmű tökéletes helyen van, ha minden igaz pár év múlva a Deák tér is le lesz zárva, mintegy a Főtér részeként, így a jelenlegi aszfaltcsík helyén haladhatna a vili. Viszont sztem ha már épülne ilyen, akkor ki kellene vinni egészen a Homokbányáig. Furcsán hangzik, de a városszéli terület az egyik legfrekventáltabb területe jelenleg a városnak. Gyakorlatilag potenciális fejlesztési terület, ahová sztem meg is lehetne valósítani az elképzelésemet- egy 400-500 férőhelyes P+R barkolót, egy 100 helyes B+R-el. :) Ott lehetne egy villamosmegálló is, gondolom felszálló is lenne. :)
További szép álom az is, hogy a villamos végállomása a fülöpszállási vasút szomszédságában kellene,h legyen. Felújítani a vasúti pályát, korszerű vonatkocsikat rátenni, óránkénti közlekedés+ a villamos végállomásánál új vasúti megálló létesítése. :) Most járok 150 milliárdnál sajnos...
Hetényegyházán lakom, így a városrészt érintő problémákat látom, tapasztalom.
Írtátok, hogy troli mehetne Heténybe. Na most ehhez még jogszabályt is kellene módosítani, tudomásom szerint közútkezelő által fenntartott/kezelt közúton trolibusz nem közlekedhet. Villamos meg felesleges lenne, van már egy vágány Hetény felé, a 142-es(???) vasút szimpla vágánya. Tudomásom szerint a MÁV tervezi is, ismétlem tervezi, hogy lehúzzák KöKi-től egészen Kecskemétig a drótot. Ez jó ötlet, csak fel is kellene újítani a pályát, legalább 80-ra szvsz. Na most ha ez megvalósulna, akkor (ha megszüntetnék a teljesen felesleges Úrihegy és Miklóstelep vmh-kat) megvalósulhatna az, hogy Hetényből kb. 15 perc alatt a Vasútállomáson/Autóbuszállomáson teremjünk. Ez még kocsival is lehetetlen jelenleg...
Sokan mondják, hogy meg kellene szüntetni,mert kihasználatlan a Lajosmizse-Kecskemét közötti vonalszakasz. A válaszom erre: költeni kellene rá, egyszer, sokat-és lehet nem lenne kihasználatlan...
Amúgy meg a Máriavárosnál a vasúti megállót a föld alá kellene bevinni, így az 52-es út és a vasút különszintben keresztezné egymást, nem keletkeznének akkora dugók...
Végezetül, én is azon a véleményen vagyok, hogy amit jelenleg tömegközlekedésnek hívnak Kecskeméten, az inkább a 0-hoz közelít, mint az 1-hez... Egy kalap szar az egész, elavult, átgondolatlan, költséges, lassú (stb.). A megállók szinte kivétel nélkül lepusztultak, kátyúsak- sok helyen csak a tábla van kint. EZ ÍGY NEM MEHET TOVÁBB!

Most megkérdem itt őszintén, nem kellene itt nekünk összefogni ez ellen? Komolyan mondom, alapítani kellene egy alaptványt, vagy mittomén egy egyesületet, amelyik a kecskeméti tömegközlekedéssel foglalkozna- szerintem lenne munkája a szervezetnek... Olyan lehetne ez, mint egy külső ellenőrző szerv, felhívnánk a visszásságokra az emberek /UTASOK/ figyelmét a Kecskemét és környéki tömegközlekedésben... Természetesen nem lejáratásról lenne szó.
De gondoljatok bele, ha marad ez az állapot, 2012-től a Mercigyárhoz a munkásokat majd 30 éves leharcolt Ikarusokon fogja szállítani!? Kiröhögi a várost a cégvezetés! :S
Vélemény, ötlet?

Üdvözlettel
KNL-241
egy tömegközlekedés fejlesztését szorgalmazó és ötleteket adó egyesület sztem se lenne hülyeség,sőt!szükség lenne rá!
jókat írtál KNL, lehetnél az elnök:D

amúgy azóta már én is sokszor átgondoltam az útvonalat amióta megírtam még anno a posztot és a mostani ötleteitekkel együtt ha lesz időm készítek egy új,színvonalasabb tervet.. vagy aki nagyon ért hozzá akkor akár segíthetne vagy mittudomén..:)

a kecskeméti távolságokról jut eszembe. az a 15-20perc, max fél óra a városban nagyon jól hangzik elméletben,csak azt felejtitek el,hogy az emberek nem csak úgy simán átgyalogolnak egyik pontról a másikra, hanem általában vásárolnak,csomagot visznek,dolgoznak,gyereket visznek ide oda.. sok külső városrészre pedig a 40perc se igaz..
Ezek a 15-30perces időtávolságok eléggé városközpont orientált szemléletűek sajnos, ahogyan az egész jelenlegi buszközlekedés is.
Mi van, ha valaki a Petőfiváros/Homokbánya túl pontjáról mondjuk a Műkertvárosba szeretne eljutni? Gyalog laza 1-2 óra, bicajjal már jobb a helyzet, fél órára redukálódik (de tegyük hozzá, hogy Izsákin még csak-csak van bicajút), de azon túl semmi sehol, fél évente lehet centríroztatni a kereket, már ha nem dupla felnis...
Busszal sem kevesebb, mint 1 óra (1-es busz városközpont, átszállás > 3-as busz, már ha épp elkapod időben)
Szóval, van a város központon túl is élet... sőt, egyre nagyobb.

@KNL 241: Budapesten pl. van VEKE, amely pont valami hasonlóval foglalkozik. Civil szervezetként kellőképp hallatják a hangukat, amikor arról van szó. Kecskeméten is lehetne foganatja egy hasonló kezdeményezésnek, mert amíg az Önkormányzat elhiszi amit a Kunság Volán mond és ezáltal kéz-a-kézben elvannak, addig nem lesz változás...

@pilaf: szívesen megjelentetjük a tervet, akár szerkesztőként is, hasonló témákban is. Illetve mégegyszer, köszönjük a most témát adó posztot is.
@EXplorer: ezt teljesen alairom, meg aztis, amit pilaf irt, hogy gyerek, csomag stb..
foleg az egyik varosreszbol a masikba valo eljutas nagyon nehezkes. szerintem ha mar villamos, akkor ezt kellene vele megoldani, hogy menjen korbe valahogy (szechenyi, petofi,...), sokkal ertelmesebb lenne, mint az allomastol az uj tescoig es sokkal tobb problemat hidalna at.

"Szóval, van a város központon túl is élet... sőt, egyre nagyobb." ... ezt jo hallani, mert a varoskozpontban nincs semmi elet este 8 utan(: (leszamitva azt az idoszakot amikor nyar van es borutca)
Pilaf, KNL-241!

Látom vagyunk páran akik szívesen tennének lépnének a város tömegközlekedésének fejlesztésének érdekében. Komolyan mondom kellene alapítani egy egyesületet, mely pontosan, precíízen kidolgozott javaslatokkal állhatna elő, melyet eltudnánk küldeni a városnak és volánnak egyaránt.

Természetesen ehhez szükség lenne felmérésekre, közvéleménykutatásokra, konkrét adatokra véleményekre stb stb...
Ezeket egyelőre nem tudom, hogy tudnánk megvalósítani, de ezek kulcsfontosságú dolgok egy átfogó módosítási javaslat elkészítéséhez, ugyanis az egy dolog, hogy mi kitalálunk például egy éjszakai járatot, de arra nincs garancia, hogy sikeres lesz, ha nincsen hozzá fűződő igény. Nem tudom érhető-e amit írtam.

Egyelőre olyan dolgokban kell gondolkodnunk melyek elérhetőek, ha most megtámadnánk a várost egy villamosvonal beruházásának ötletével, akkor csal legyintenének egyet, hogy "nem baj majd kinövik". Ezért kellene egyelőre járatmódosítással, járatritkítással vagy sűrítéssel foglalkoznunk.

Például az éjszakai körjáratok létrehozásának indítványozása, melyek érintenék a szórakozóhelyek zömét, emellett ezekben az időpontokban a sofőrön kívül még legalább egy volánnál dolgozó személy (esetleg biztonsági őr) aki azért ügyelne arra, hogy maradjon a buszból valami mire visszaér a kiindulóponthoz.
De ez csak egy ötlet volt, nyugodtan lehet támadni.

A villamoshálózat kialakításnál szívesen vállalom a kézzel rajzolt látványterveket. :D
Újra Üdv! :)

El se hiszem, hogy vagyunk már 4-5-en, akik nem tartják hülyeségnek a villamos ötletét! :)

Az egyesületet valóban komolyan gondoltam, az meg maga a gyönyör, hogy még többen komolyan támogatjátok is az ötletet! :) Erre később visszetérek még, most majd ki kellene gondolni az egész menetét. Hogy én legyek az elnök???:D Gyakorlatilag semmi szakértelmem sincs a tömegközlekedéshez, bár azt szokták mondani, hogy elnök, miniszter (stb.) sose olyan helyen főnök, ahova a szakképzettsége szólna... :D Én Gödöllőn tanulok Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöknek... Végülis kevés köze azért van a tömegközlekedéshez. :)

Whipy írta, hogy ha már villamos, akkor városrészeket kössön össze. Ez jó ötlet, de akkor már inkább legyen 2 ellenirányú buszjárat a városrészek között, és megoldva az összeköttetés (olyan "nagy 21-es járat"-igaz a nagykörúti buszjáratot is szétcseszték...). Kecskeméten az a baj, hogy a Nagykörúton kívüli - ahhoz szorosan kapcsolódó - városrészek nincsenek egymással megfelelően összekötve. Vacsi-hegyből nehézkes eljutni a Hunyadivárosba, mert hiányzik a Nagy Lajos király krt és a Mátyás király krt megfelelő összekötése(közúton). Így ebben a jelenlegi helyzetben még buszkört se lehetne csinálni.
Emellett az az igazság, hogy a villamosvonalat elsősorban nem azért kellene építeni, mert szép és jó, hanem mert egy adott területen(tengelyen) akkora közúti forgalom generálódik, amelynek forgalmát lebonyolítani már közúti bővítéssel nem lehet- így "marad" a tömegközlekedés. Na most Kecskeméten ez a tengely a K-Ny-i, a Ceglédi úttól a Belvároson és az 52-es főúton át a Kecskemét-Nyugat autópálya lehajtóig tart. Elviselhetetlen, balesetveszélyes a közlekedés egész nap- se a 4 sávosítással, se az M8,M44-es és a Nagyelkerülő megépítésével nem fog érdemben az itteni forgalom csökkenni. Ugyanis a tranzitforgalom megszűntével a városi forgalom, sőt az elővárosi célforgalom nem fog megszűnni. Főként az Izsáki úti rész az, amelyik rohamosan fejlődik, és fejlődni is fog függetlenül attól, hogy lesz vagy nem lesz villamos. Szemmel látható, hogy a városi fejlesztési zóna nyugati irányban tolódik az autópálya felé, sőt ha így halad a dolog, pár év és az autópályán túl is elkezdődnek a különféle fejlesztések. Gyakorlatilag ami pár éven belül csökkentheti az Izsáki út forgalmát (a fent említett utakon kívül) az a Megyei Kórház Izsáki úti Tömbjének rekultivációja-áthelyezése a Nyíri útra... És akkor felvetettem a következő "problémát" Ha 2011-től a Nyíri úton dupla akkora kórház létesül, vajon a jelenlegi ritkán járó 20-as, illetve a Noszlopys járatok képesek lesznek-e ellátni a közel 1100 ágyas kórházat, ami úgyszint töretlenül fejlődik, és amely gyakorlatilag több mint 550000 ember egészségét szolgálja? A Mercedes gyárhoz mi foh járni?

Gyerekek, most döbbentem rá, hogy Kecskemét tömegközlekedését 2 éven belül TELJESEN ÁT KELL ALAKÍTANI, ehhez az önkormányzaton és a Volánon kívül kell egy 3. fél is, mégpedig az Utasok képviselete(Utasok érdekeinek képviselete). Megcsináljuk együtt azt az egyesületet??? Mert meg kell csinálnunk, 5-6 taggal már lehet egyesületet alapítani, neve legyen: KeTömE (Kecskeméti Tömegközlekedési Egyesület). :)
Vélemény, kritika, seggberúgás? Elviselek mindent, mint ahogyan a városom is. "Sem magasság, sem mélység nem rettent" Ez nem csak Kecskemét, hanem a saját jelmondatom is. :)
@whipy:

hagyjuk már:) Szerinted mikor épült Szombathelyen, Pécsen Szegeden Nyíregyházán mennyien laktak? Na ugye...
@whipy:

Szegeden tanulok én is, vasútállomástól a belváros 15 20 gyalog... további 10 perc gyalog a belváros és ennyi.. Miről beszélsz?
@eerrre: en szegeddel kapcsolatban konkretan arrol beszeltem, hogy itt azert joval tobb a diak, es joval tobb kolesz, egyetemi epulet, kozepiskola van. nemmellesleg 2szer annyi ember.
es szegeden a 3 villamos kozul 2 elegge korbemegy azert, nem ugy, ahogy lenne kecskemeten az allomas es az uj tesco kozott, ami kb atmegy a kozponton es ennyi, de nem erinti egyik varosreszt se, ahol sokan laknak (szechenyi varos, vacsi koz, holland falu, petofi varos, meg ezek legalabb) ha belegondolsz, ezekben a varosreszekben szerintem egyesevel tobben laknak, mint az emlitett villamos utvonalan osszesen. max a dobo krt.-on meg a petofi sandor utcan es az ezek mogott levo teruleten elnek sokan, de ezek a helyek szerintem max 2km-en belul vannak az allomashoz kepest, ami athidalasara tenyleg nemkell villamos.
mikor epult szegeden pecsen nyiregyhazan villamos, biztosan kevesebben voltak (sokkal), de ha jol olvastam nem is nagyon jott be..
vagy lehet nem ertem a kerdest (mirol beszelsz)
@eerrre: amugy az 1. hozzaszolasoddal teljesen egyetertek.
komplett tendert írtál itt :D
Szasztok újra!

Amúgy még annyit akartam írni, hogy a villamos dolog rövidtávon úgyse valósulhat meg Kecskeméten, úgyhogy inkább az autóbuszos közlekedés megreformálásán kellene gondolkodnunk. Biztos forrásból tudom, hogy még ebben az önkormányzati ciklusban (2010 őszig) meg akarja a város újítani a tömegközlekedést... Na most ehhez nagy szükség lenne egy Utasokat képviselő, tömörítő szervezetre... De nem is ez a lényeg, hanem hogy a dolog annyira komoly, hogy még a Széchenyi teret is megszüntetnék! Ha ez bekövetkezik, gyakorlatilag teljesen új tömegközlekedési rendszere lesz a városnak.

Én tavaly decemberben elkezdtem Word-ben szerkeszteni egy teljesen új vonalhálózatot úgy, hogy a Széchenyi teret megszűntnek tekintettem, elkészült kb. 20 járat (járatok 2/3-a), viszont jó lenne, ha például Mintir kolléga, meg mások is hajlanának arra, hogy együtt csináljuk meg, fejezzük be. Tulajdonképpen az első 20 járatnál is sok helyen frissíteni kell, vagy éppen be kell járni a terepet... Mintir ismeri a város minden szegletét, számítok rá. :)
KNL!
én benne vagyok tényleg,járj utána az egyesület alapítási procedúrának aztán meglátjuk mi a teendő :)
szívesen vennénk építészeket és közlek.mérnököket a csapatba:)
Kedves Pilaf!

Igyekszem, de most még tanulnom kell a vizsgákra. Holnap van valamennyi időm, akkor jobban ráfekszek a témára. A legcélszerűbb egy egyesület lenne, ehhez viszont még el kell olvasnom a közhasznú szervezetekről szóló 1997-es tv-t. Néznem kell iratmintát, verbuválni kellene kb. 10(!) tagot, a bejegyeztetés se két nap... :S Majd meglesz!

Addig is cáfolat arra, hogy nem lehet egyy 110000 lakosú városban troli vagy villamos... :)
www.veke.hu/index.php?fc=cikk&par=425
konkrétan nem olvastam el a cikket sem, de:
inkább menjen már a bányai felé, mert akkor mennék villamossal magyar érettségizni. meg minden. ú, de jó lenne.
egy hónap alatt ugyi megépítitek nekem? :))))
[i]szívesen vennénk építészeket és közlek.mérnököket a csapatba:)[/i]

örülök a lelkesedésednek, de le kell lohasszalak ismételten: kecskemétre nem való és kell villamos, ha szakmai szemmel nézzük.

A franciáknál, ahol jóval városiasabbak (értsd: koncentráltabb, magasabb népsűrűség)a városok, a Kecskemét méretű városok esetén felmerült ugyan a villamosépítés, de nagyon sok visszhang kiséri a témát, hogy valóban kell-e, szükséges-e egy ekkora városnak villamos.

Nem mellesleg ők meg is tudnák fizetni. Feltételezem, Kecskemét nem rendelkezik felesleges milliárdokkal.

Érdemes elnézni a blogomra, találsz több példát erre vonatkozólag.

(Kecskeméten a városszerkezet sokkal ingább egy rugalmas buszközlekedést indokol - egyelőre az sincs meg)
Tatabányán 6!!! éjszakai járat működik.Kecskeméten egy se.Tatabánya 70 000 lakosú, Kecskemét 110 000.
És ez csak egy probléma.Ennyit a kecskeméti tömegközlekedésről.
Figyelem én is baromira támogatom ezt az ötletet és remélem lesz is belőle valami!
Szeretnék toborozni egy csapatot vkivel aki már felnőt igaz még én csak 17 vok de az most nem lényeg. Nah szóval kéne egy fej ennek a csapatnak és a tagok! Aki jelentkezne erre a főfejre az írjon már egy mail a timesquare@citromail.hu-ra köszike!
Ha komolyan gondoljátok az egyesület létrehozását akkor írjatok nekem is:
daniel@kasza.hu

u.i. 15-20 perc?? Próbáltál már Homokbányáról Katonatelepre jutni?
@KNL 241: Sziasztok. Nagyon érdekes a téma. Szerintem alakítsátok meg a VEKE kecskeméti tagszervezetét. Győrben alakult hasonló, ahol a város közlekedésének átalakításánál meghatározó szerepük volt. Bevonták őket a vitába, tervezésbe és a segítségükkel hatásosabban tudták átalakítani az elavult tömegközlekedési rendszert.
@kispest: Ismerős vagyok Tatabányán, de ott még nem hallottam egy éjszakai járatról sem. Esetleg ismertetnéd honnan van az infód?
Tatabányán? Éjszaka? :O le vagyok tablózva és döbbenve? az nagyon régen lehetett vagy nagyon kevés ideig mikor Tatabányán éjjel buszok közlekedtek :)
A villamos dolog régóta foglalkoztat engem is. Ami szerintem nagyon fontos, hogy a jelenlegi lehetőségeket kell megragadni, gondolok a megszüntetett Kecskemét - Fülöpszállás vasútvonalra vagy a megszüntetésfélben lévőkre, amik körülölelik a várost szinte. Ezekben gondolkodva gyorsvillamos kapcsolatot lehetne létrehozni Hetényegyházával, ez amolyan s-bahn (magyar viszonylatban HÉV = helyi érdekű vasút)jellegű vonal lenne. Kézenfekvő megoldás a Lajosmizsei vonal lehetőségének kiaknázásában rejlik. Aztán ebből kiindulva lehetne gondolkodni a belváros felé vezetésről is, persze, ha szerintetek ennek van létjogosultsága. Ám a főteret nem bombáznám széjjel emiatt. inkább csinálnék egy kiskörúti kört, majd vissza irány. Egy másik létjogosult vonal lehet a Belváros és a Széchenyiváros összekötése. De ez már csak az én fantáziám szüleménye. Katonatelepre a vasút szintén kínálja magát, beérve a településrészre leágazást kell csinálni a nagyvasútról vagy eleve külön pályán lehet vezetni, hiszen a nagyvasútnál a második vágány helye kínálja magát. A forgalmas buszvonalakból meg trolibuszvonalat lehetne csinálni, Szombathelyen 2001-ben volt is próbálkozás ennek megvalósítására, de a terv az asztalfiókban végezte.
@EXplorer: Na, csak jól gondolom, pedig nem olvastam el ezt a cikket!