Kecskemét blog

Kecskemét, azaz a Hírős város blogja. Kecskemétről, kecskemétieknek, kecskemétiektől.

Mi történik Kecskeméten.hu? Kecskeméten.hu Városi információs és programajánló portál.

Olvashatsz céljainkról, illetve
elérhetőek vagyunk a kecskemetblog@index.hu címen. Jöhet bármi, ami a várossal kapcsolatos.
Kecskemétblog az iwiwen

Friss, rövid hírek

Szólj hozzá Te is!

Ajánlatunk

Kecskeméti képek

Copyright

Az oldal tartalmának, részeinek utánközlése csak a forrás jól látható megjelölésével lehetséges.

A Kecskemét blogra linkelni bármikor és bármilyen mennyiségben szabad :)

Interjú Széll Andrással, az EuroCenter tervezőjével

EXplorer 2009.05.21. 11:11

A lakossági fórum végén Széll Andrást, az Oliver Sonnbichler cég építészét, az EuroCenter tervezőjét kérdeztük.

Kecskemétblog: A legtöbben az épület külső jegyeit kifogásolták. Az elhangzottak után újratervezik-e az épületet?
Széll András: Valószínűleg lesznek apróbb módosítások, de nem tervezünk jelentősebb változtatást. Természetesen ezeket a beruházóval kell majd egyeztetni, övé a végső szó.

KB: Nem lenne-e célszerű a teljes tetőteret kihasználni, az egészet befüvesíteni, tetőkertet létrehozni, esetleg sport funkciókat adni neki (pl. streetball pálya, vagy ugrató pálya)?
SZ.A.: Köszönöm a konstruktív javaslatot, ezen még nem gondolkodtunk, illetve a beruházóval is egyeztetni kell, mert mindez leginkább pénz kérdése. Akár lehetne a középső bevilágító ablak fölé egy átívelő híd, amivel átjárás lenne biztosítható a teljes tetőkert számára. Megfontoljuk a javaslatot.

KB: Kecskemét épületeire a pasztell színek jellemzőek. Önök mégis piros, kék színeket, vagyis a város arculatától teljesen eltérő színvilágot terveztek az épületnek.
Sz.A.: Igen, valóban, de köszönjük az észrevételt, lehetséges, hogy a színeken is történnek módosítások.

KB: Ahogy láttuk a terveken, a tervezett bicikli út nyomvanala igen kacskaringósra sikeredett. Nem lehetne-e ezt kiegyenesíteni, hogy egyenes vonalvezetésű legyen?
Sz.A.: Sajnos nem, mivel a kanyar azért van, hogy a mélygarázs lejáratát elkerülje a bicikliút. Ha a lejárat fölé építenénk hídszerűen a bicikliút folytatását, akkor bizonyos magasságú autók már nem férnének le, ezért szükséges az útban a kanyar. Ugyanakkor a gyalogosoktól teljesen eltérő burkolatú és színű lesz a bicikli út, ezáltal teljesen biztonságos lesz.


KB: Sokan kifogásolták, hogy nincs kapcsolat az épület és a környezete között. Ezt mi is így látjuk. Miért nem lehet kívülre több kávézót, kirakatot tenni, megnyitva az üzletközpontot,- ezáltal egy hangulatos kis utcát létrehozva?
Sz.A.: A kivitelező azt szeretné, ha a bevásárló központ befelé lenne nyitott, kifelé pedig zárt. Azt az egy külső kávézót is nehezen tudtuk kiharcolni. Mindenesetre megbeszélés tárgyát képezheti a kérdés, nem tudom, hogy sikerül-e ezügyben az állásponton változtatni.

KB: Végezetül, mi a véleménye a lakossági fórumról, milyen tapasztalatokkal tér haza?
Sz.A.: Leginkább azok jelentek meg, akik nem támogatják ezt a beruházást, véleményem szerint ezért volt ennyire negatív a visszhang. Leginkább a fiatalokat, középkorúakat szeretnénk megszólítani, de sajnos erre nem igen volt most lehetőség.

Köszönjük az interjút!

Ez ennyire kell(ett) Kecskemétnek:
szerintünk: (1,5/5)
szerintetek: (4,1/5)

Címkék: interjú kte eurocenter

1 komment




Ha van egy jó történeted a városról, hallottál valamit Kecskemétről, ne habozz, írd meg nekünk - névvel, vagy név nélkül: kecskemeten@ikecskemeten.hu

Ha nincs aktuális történeted, egy jó kommentnek mindig örülünk! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kecskemet.blog.hu/api/trackback/id/tr251134466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a lapostető hasznosítása (befüvesítés, stb..) nem biztos h lehetséges komolyabb változtatások nélkül, főleg ha könnyűszerkezetes tetőről van szó. Még nem néztem át a metszeteket, de lehet h csak komolyabb ráfordítással lehetne ezt lehetővé tenni. márpedig nem ez a fő pénztermelő funkció ami miatt érdemes lenne belevágni.