Kecskemét blog

Kecskemét, azaz a Hírős város blogja. Kecskemétről, kecskemétieknek, kecskemétiektől.

Mi történik Kecskeméten.hu? Kecskeméten.hu Városi információs és programajánló portál.

Olvashatsz céljainkról, illetve
elérhetőek vagyunk a kecskemetblog@index.hu címen. Jöhet bármi, ami a várossal kapcsolatos.
Kecskemétblog az iwiwen

Friss, rövid hírek

Szólj hozzá Te is!

Ajánlatunk

Kecskeméti képek

Copyright

Az oldal tartalmának, részeinek utánközlése csak a forrás jól látható megjelölésével lehetséges.

A Kecskemét blogra linkelni bármikor és bármilyen mennyiségben szabad :)

Összefűz az egészség

EXplorer 2009.09.09. 23:08

Napjaink rohanó világában az ember másról sem hall, mint szmogról a stresszről és az egyéb szervezetünket károsan befolyásoló tényezőkről. Ezek mellé sorakoznak fel azok a káros szenvedélyek, amelyek kézen fogva a technikai fejlődés béklyóival bélyegzik meg egészségünket egy egész életre. Ide tartoznak a szenvedélybetegségek, mint plédául a dohányzás, a túlzott alkoholfogyasztás, a drogfogyasztás, a játékszenvedély, stb.
Úgy döntöttünk, hogy példát szeretnénk állítani azoknak a fiatalokank, akik fel akarnak hagyni ezzel az életformával, és gondolva a kisőbbiekre az egészségre szavaznak. Út lehet ez számukra, amin ha végig haladnak egy teljesebb én-re találhatnak. Mindenki ismer szenvedélybetegeket, akik vagy tudják és elismerik magukról vagy elutasítják ezt.

Két kecskeméti ismerősünk vállalta, hogy eseménynaplón keresztül mutatják be azt a folyamatot, aminek segítségével leszoknak károsszenvedélyükről. Zora, fiatal főiskolás lány, aki 2-3 éve dohányzik. Cube pedig számítógép- és internetfüggő. Az oldal profiljához hűen pedig, eseménynaplóikban leírják majd azokat a kecskeméti helyeket, amiket beiktatnak útjuk során.

Arról fognak írni nekünk, hogy aznap mit tettek a javulás érdekében. Nektek pedig lehetőségetek van hozzászólásokon keresztül tanácsokkal és bátorítással ellátni őket. Reméljük nektek egy követendő példa lesz ez a rovat, nekik pedig kitörés a mostani életükből.

Ez ennyire kell(ett) Kecskemétnek:
szerintünk: (5/5)
szerintetek: (0/5)

2 komment




Ha van egy jó történeted a városról, hallottál valamit Kecskemétről, ne habozz, írd meg nekünk - névvel, vagy név nélkül: kecskemeten@ikecskemeten.hu

Ha nincs aktuális történeted, egy jó kommentnek mindig örülünk! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kecskemet.blog.hu/api/trackback/id/tr681372142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DÜH:
Széchenyiváros, Március 15. u-i. csúcskereszteződés, lámpák vagy körforgalomnélkül.......:
Tegnap délután 16.20-kor, mint mindig iskolaidőben bringára pattantam és nyugodt lélekkel beálltam a lakótelep egyik legforgalmasabb útkereszteződésébe, szabályosan és őrült nagy türelemmel viseltetve a jobbra-balra elzúgó délutáni csúcsforgalom ismerős autós özönét.....
Vártam..... vártam és vártam....mikorra is jön el a fényes pillanatom, amikor egyenesen átküzdhetem magam a kisebbik lányom iskolája felé.
Elég erősen leárnyékolt volt az átjutás lehetősége, és egyszercsak kb: másfél perc kemény álldogálás után hátulról jól rámdörrent egy türelmetlen autós harsonája...... ( Megjegyzem jó pár méterre van egy zebra....ez fontos..., ja és ezen a zebrán többszőr elütöttek ezek a nagyon sietős autósok már nőket ( egyszer pont előttem) és gyerekeket és még mindig nem történt semmi ezügyben, hogy megoldódjon egyszer akár a zebra előtti lassítás gyakorlása......)
Hátrafordultam félidegesen és láttam, hogy egy hasonlókorú, férfiből gyúrt embertársam mindjárt lekaparja az összes bőrét az arcáról, mert feltartottam már legalább másfél perce legalább ...... Ki is üvöltött nekem az autósülés kényelméből , (és ahogy vidéken szokás) nem túlzó kedvességgel : hogy miért nem megyek a zebrára át és most........ ( nem hogy élvezte volna milyen kellemes színfoltként vagyok jelen a az autók özönében........szerintem most se néztem ki rosszabbul.....) Hát nem esett jól ez a nyers pillanat, nem is reagáltam rá........ Masszívan álltam ott a kereszteződés első vonalában és nagyon reméltem, hogy mindjárt át is juthatok rajta..... Na, de a 3. pillanatban hirtelen mellettem termett a 2. kocsiból kiszakadó és önmagából teljesen kiforduló, tőlem fiatalabb és egy másik férfiből gyúrt embertársam, és beleüvöltötte az aurámon belülre , a mocskait rólam, hogy mit képzelek én.....miért nem megyek már át a zebrára..........és hadd ne soroljam még miket okádott ki ........ ( az előző pasi eközben erre ráerősített). Nagyon csúnya pillanatok voltak..... Mielőtt ledermedtem volna a meglepődéstől, hát szégyen ide - meg oda, lesüllyedtem a színvonalára és visszakiabáltam én is rá , hogy : Hogy merészelsz Te így beszélni velem, Te férfiállat........ (Még jó, hogy nem kaptam tőle egy pofont......) De ilyenkor nem tudok némán és passzívan önmagamba roskadni, csak utána......
Hát persze, ezután hirtelen fényességgel telítődött az útszakasz és huss átértem, immár remegős gyomorzattal, lealázott lélekkel és egy csomó puffogással , de most már hangtalanul......
Hát tény, hogy régóta nem vagyok aktívan a szaftos életpillanatokban, ettől most egy időre megrémültem, hogy lám itt tartunk ....... csak 2-3 percnyi várakozós idő és én, mint egy jó kis lehetőség épp kéznél voltam néhány szánalmas és frusztrált embertársamnak , hogy belém töröljék a saját belső mocskaikat........ Elég szomorú lettem utána, mert nem értem én ezeket a fölösleges állatias megnyílvánulásokat....... Nem félek túl sok mindenkitől, lehet, hogy így rövidebb lesz az életem?
@Larion: köszönjük a beszámolót, utólagos engedelmeddel pulbikáltuk szélesebb körben is, hátha eljut az illetékesekhez is: kecskemeten.hu/velemeny/Nem-felhotlen-biciklistak-es-az-autosok-koezti-kapcsolat
süti beállítások módosítása