Kecskemét blog

Kecskemét, azaz a Hírős város blogja. Kecskemétről, kecskemétieknek, kecskemétiektől.

Mi történik Kecskeméten.hu? Kecskeméten.hu Városi információs és programajánló portál.

Olvashatsz céljainkról, illetve
elérhetőek vagyunk a kecskemetblog@index.hu címen. Jöhet bármi, ami a várossal kapcsolatos.
Kecskemétblog az iwiwen

Friss, rövid hírek

Szólj hozzá Te is!

Ajánlatunk

Kecskeméti képek

Copyright

Az oldal tartalmának, részeinek utánközlése csak a forrás jól látható megjelölésével lehetséges.

A Kecskemét blogra linkelni bármikor és bármilyen mennyiségben szabad :)

Koedukált lesz a kecskeméti Piarista Gimnázium

EXplorer 2009.06.12. 16:00

Iskolánk fenntartójának, a Piarista Tartományfőnökségnek jóváhagyásával döntés született arról, hogy 2010. szeptemberétől a kecskeméti Piarista Gimnáziumban koedukált oktatást vezetünk be.
A döntést hosszú előkészítő időszak előzte meg, melyben az alapos tantestületi megvitatás mellett kikértük a szülők, diákjaink és öregdiákjaink véleményét is.
A következő tanévben tehát a leányok jelentkezését is várjuk gimnáziumi 9. osztályainkba.

Tette közzé a fenti információkat Nagy Attila, a kecskeméti Piarista Iskola igazgatója.

Ez ennyire kell(ett) Kecskemétnek:
szerintünk: (2,5/5)
szerintetek: (2/5)

Címkék: iskola

42 komment




Ha van egy jó történeted a városról, hallottál valamit Kecskemétről, ne habozz, írd meg nekünk - névvel, vagy név nélkül: kecskemeten@ikecskemeten.hu

Ha nincs aktuális történeted, egy jó kommentnek mindig örülünk! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kecskemet.blog.hu/api/trackback/id/tr881181212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egy olyan döntés amit már jó régen meg kellett volna hozni. Jobb későn mint soha, de ettől még nem adnám a gimi részébe a gyerekem.
DÖBBBB
DÖBBBB

pedig én még akkor jártam oda, amikor az ált.suliban még csak egy osztályban voltak lányok, a másikban még csak fiúk...

Mik nincsenek...

Mi lesz az angolkisasszonyokkal?
@EXplorer
Alapjaiban nem tudom mennyire nevel az életre a piár gimi, azért.
Szerintem ezzel már elkéstek, még anno 2000 előtt kellett volna ezt tenni.

Mindenesetre sok sikert kívánok...
@Tommm: Én 11 éve járok a piárba, azt általánost is ott végeztem és nem sok hiányzik, h a gimivel is úgyan így legyek. A piár sok mindenben jó, de amiben legjobb, Tommm, h a diákjait életre neveli. Bár én már nem leszek ott az első koedukált osztály indításakor, de szerintem ez egy jó döntés volt. Én szívesen járatnám oda a gyerekem, sőt ajánlom mindenkinek.
én meg pont azt látom a piárosokkal, hogy kilépnek, és kapnak egy akkora pofont, hogy leszáll a kis fejük a helyéről. ami épp azért van, mert azt hiszik, életre vannak nevelve, aztán meg kiderül, hogy nem.
(bocsi dijó)

De ez nem csak piárra vonatkozik nyilván. én bányais vagyok, és még alig fejeztem be, de a lila füst már rég nincs itt. nagyon rossz érzés.
Szerintem ez mindenhol előfordul mostanában és nem iskolafüggő. Egyre inkább azt látom, h nem azon múlik, milyen iskolából jön az ember, hiába próbál az iskola életre nevelni. Sok diák nem fogékony az ilyesmire, otthon megkap mindent amit akar és él a maga kis álomvilágában. Ezek után jönnek a sorozatos iskola váltások, mert lusta a gyerek és nem bírja az iramot. A szülők, pedig hagyják. Ez eredményezi a lila füstöt, amit az iskola, főleg egy gimnázium, bárhogy is próbálkozik nem fog tudni eloszlatni, mert nincsenek meg az eszközeik.
@bambi_a_hős: Majdnem igazad van. Tízből nyolc volt piáros tényleg "akkora pofont kap, hogy leszáll a feje".
Viszont a maradék kettő akik a pofon után is talpra tudnak állni azok csodákra képesek.

Nekem legalábbis ez a véleményem nyolc év után:
"That witch does not kill me, makes me stronger"
@bambi_a_hős: egyet értek Bambival :) főleg abban a tekintetben, hogy ez a "pofára esés" nem csak a piárra vonatkozik, de talán arra még jobban...
Én már 4 éve nem a "céghez" járok, és azt vettem észre, hogy az egyetem a középiskoláshoz képest ég és föld, kb. csak annyi közük van egymáshoz, hogy mind a 2 helyen tanulni kell, de másban nem igazán van párhuzam. Sztem a pofára eséseknek az a fő baja, hogy egy középiskolában van személyes kapcsolat a diák és a tanár között, erősen be van skatulyázva a diák, és még gyerekként kezelik, vagyis hát nem dobáloznak jogi fogalmakkal, behívják a szülőt, meg adnak minden segítséget a dolgozatokhoz (mármint annyi kell csak, hogy tudd a tankönyv bizonyos leckéit, meg amivel még a taná esetleg kiegészítette), egyszóval amennyire csak lehet ki kimélik a gyerkőcöt.
Az egyetemen pedig már felnőttnek kezelik, minden ügyes bajos dolgát neki kell egyedül elintéznie, örül az ember, ha van a tantárgyhoz kapcsolódó tankönyv, de általában végig kell járni a koleszt, a könyvtárat, az internetet és a jegyzet fénymásolókat, hogy 1 könyv helyett 3-4 féle dologból az ember összehozza az, amit számon kérnek... Ha elcseszel vmit, akkor keményen kell érte fizetned stb.

Szóval sztem minden érettségi utáni ember számíthat arra, hogy pofára fog esni, és az UV-zás, pótZH-zás, büntetés fizetés olyan hétköznapi esemény lesz, mint az iskolába járás :)
Mi lesz így az Angolkisasszonyokkal?
Vajon ezzel számolt valaki? Beszélt a két iskola erről?
@bambi_a_hős: Hány Piár-öregdiákból áll a minta, amire véleményedet alapozod?
@Msanyi: Végeztél közvéleménykutatást? Vagy csak kinyilatkoztatsz?
@ken: A felkészülés egy következő életszakaszra nem abból áll, hogy elővételezzük a majdani problémákat, és már előre megoldjuk őket.
Az élet részei a kihívások és a kudarcok is.
@Tommm: Gyere el novemberben az öregdiák-vacsorára, és kérdezd meg azt a hatszáz öregdiákot, aki összejön. Aztán irigykedj, hogy ilyen a Bányaiban nincs...
@Tommm: miért kellett volna rég meghozni ezt a döntést? Mivel soha nem jártál fiúiskolába, el sem tudod képzelni, hogy vannak pozitívumai is?
Érdekesnek találom ezt a dolgot, és furcsának. Mért pont most? Úgy hittem, talán azért, mert nem lesz elég diák. De az öcsém most megy oda, és bőven megvan a két osztály, azt mondta, hogy baromi sokan vannak a listán, 3 osztálynyi fő fölött is. Tehát, ha mennek lányok is, abszoltút túljelentkezés lesz. Nem?

Amúgy meg mindennek megvan a saját formája, nem kell össze-vissza faragni, ragasztgatni. Jó volt 4 év fiúgimi. Olykor tényleg kemény, de jó, és kellett is! Én személy szerint sajnálom, hogy a Piár koedukáltá válik. (Ez a nyavajás emancipáció!) S a kollégium? Elég furcsán lehetne csak megoldani.
És már az Angol. K.A.-kal sem lehet akkor úgy összejárni...
Nem beszélve a tesiórákról. Azok de szépek voltak: kidöglésik.
@Tommm: Saját személyes ambivalens érzéseidet ne terjeszd ki másokra, és főleg ne általánosítsd.
@CzZs
Szívesen vettem volna érdemi reakciót is.

@CzZs: vannak pozitívumai, pl. egy erős közösség tud kialakulni, másról szólnak az osztály kirándulások, a nyári túrák mint egy koedukált osztályban.

De azért vannak negatívumai is, pl. az ilyen lány testvérosztályos görcsös erőlködések, amik mindenkinek cikik. vagy az, hogy úgy általában a lányokkal való kapcsolat-viselkedés nem elég spontán és megszokott, mivel a nap legnagyobb részében nem is találkoznak a diákok csajokkal, csak fiúkkal. És ez a "gátlás" azért még egy ideig benne marad az emberben miután elhagyja a piárt.

Egyszóval sztem is jó ötlet volt a koedukálás, legalább a kikerülő fiúk "életrevalóbbak" lesznek...
@CzZs:
Szerintem az egymondatos odamondások helyett lehetne valami érdemleges információt is adni az olvasóknak. Az, hogy egy-egy provokatívabb kérdésre rögtön mégjobban odamondós válasz érkezik, az tuti, hogy nem az értékes vita sarkalója.

Felmerültek itt a kommentek között is érdekes kérdések, lehet, hogy jobb fényt vetne az egész történetre, ha olyan válaszok jönnének, mint hogy történt-e egyeztetés az Angolkisasszonyokkal, mi indokolta (milyen közvéleménykutatások) a váltást, milyen egyéb előnyök és hátrányok merültek fel, stb.
Esetleg, hogy te személyesen mit gondolsz a változásról?
Valaki felvetette, hogy így is túljelentkezés volt, ezt alá is lehet támasztani: kecskemet.piar.hu/hirek/241/686 e szerint 79-en jelentkeztek a piárba idén, de csak 66 kerül felvételre. Persze, nem tudni, hogy ezek közül hányan jelölték első helyen az iskolát.

(Mint látható jómagam publikáltam a cikket és direkt nem tettem hozzá személyes véleményt. Bíztam abban, hogy a sokféle véleményt tükröző kommentek között majd megjelennek a hasznos tudnivalók is...)
Egyébiránt én azt látom, hogy az túlzás, hogy a 100%-os életre nevel a csak fiúgimi. Azt kell látni, hogy a csak fiú közösségben valóban sokkal jobban előjönnek a speciális fiúigények, sokkal jobban fejlődnek azok a dolgok, amelyek lányközösségben nem annyira, adott esetben elnyomódnának, stb.

Viszont valóban kicsit ellustítják a fiúkat, kevésbé alakul ki az igényesség iránti vágy, a kommunikációs csatornák leszűkülnek, stb.

Ez a mérleg két oldala szerintem. Biztosan sokan sokféleképpen élik meg a dolgokat.
Gondolhatják azt, hogy fontosabb, hogy a lányok igényessége ráragadjon a fiúkra, a serdülőkorban lévő két nem ismerje meg jobban egymást, stb.
Gondolhatják azt is, hogy elég érettségi után csajozni, addig pedig alakuljon ki a férfias jellem, az "igazi, vallásos férfi" mintaképe, a többi úgyis bepótolható később.

Jómagam is piáros voltam, aztán váltottam is időközben. Nincsenek rossz emlékeim, sőt, szerintem nagyon is sokat ad az iskola szellemisége, közösségi felfogása, egyénre figyelése. Ezek nagyon fontos értékek. Viszont kár, hogy egyes tanárok azt gondolják magukról, hogy mindent megtehetnek. Ordibálhatnak órán, csapkodhatják a szivacsot, odamondhatják 30 ember előtt, hogy "szar a frizurád, ennél én is jobban levágnám", vagy épp nevezhetik zöldfülűnek a 9. évfolyamosokat, stb. Ez baj és e téren kellene szerintem változtatni - ami nehéz, mert egyénekről van szó és az adott egyének biztos úgy gondolják, hogy ez így van rendjén...

A döntés mindenesetre megszületett, kívánom, hogy sikerüljenek azok a remények, amelyek ezen váltáshoz fűződnek!
az angolkisasszonyok ettől a döntéstől függetlenül haldoklik.
@djdio1.0: na, azért ez nem igaz...

-Ha valóban olyan lila füstről lenne szó, amit otthon kapsz, akkor az miért érne véget a középiskola végén? (illetve az adott esetben: véget ér-e a középiskola? :) )
Tehát konkrétan nem hinném, hogy bármi összefüggés lenne ezek között.

Abban meg kennek nincs igaza, hogy erősebb közösség alakul ki. Miért lenne erősebb? Azért nem lesz erősebb, mert csak fiúk vannak...
azért is ment ez a nagy huzavona a koedukálással, mert rengeteg előnye és hátránya van. mostanában a minőségre kell törekedni (egy iskolánál is), szóval valószínűleg jó döntés született.
a piár amúgy iszonyatjó suli lenne, ha olyan diákok jönnének ide mint régen, olyan szülők lennének mint régen, és nem lenne ez a fene nagy szabadelvűség. jobban felkészít egy normális életre mint egy másik akármilyen iskola, és olyan közösséghez tartozhat a diákja öregdiákja, h sosem fogja magát egyedül találni. kifordul a világ magából, úgy tűnik, hogy a piár szerencsétlenné teszi a diákjait, mert egy olyan értékrendet próbál átadni, ami emberivé tenné a világot. én legalábbis így érzem. igaza volt czeglédi atyának, egy burokban éltünk 4-8-12 évig, de talán mi nehezebben fordulunk ki magunból... vagyis nagyon remélem:S:(
nem azért mert csak fiúk vannak. hanem.. mert több éven keresztül, sőt életünk végéig számíthatunk egymásra. ezt igazloja nagyapám, édesapám, nagybátyám, és én is bár csak egy éve érzem igazán. szerenádoláskor bementünk egy kocsmába:D ott volt egy csávó, aki kérdezte h kik vagyunk. amikor megtudta h piaristák, azonnal meghívta az egész csapatot egy körre:D másik: egyetemi feladatomhoz kellett egy eléggé hosszadalmas segítség. érettségik hetén mentem be az igazgató atyához, nagyon el voltak havazva, de mégis segítettek. tudom ezek "nem nagy dolgok", meg máshol is megcsinálják őket, de ahogy ezek megtörténtek... és azt is látom, hogy ha szabóatyának volt vmi gondja baja, keresett egy öregdiákot, és az szívesen segített a probléma megoldásában. itt a piárban olyan személyes kapcsolat alakul ki a tanár és a diák között, ami érettségi, egyetem után is megmarad, és nem csak osztálytalálkozók szintjén. én még ehhez hasonlót máshol nem tapasztaltam. (jah meg ha esetleg majd munkáltató leszek, akkor ha jön egy volt piarista diák, róla tudni fogom h milyen szellemiségben nevelkedett és mit várhatok tőle. persze ha nem jön be nagyobb a csalódás is:S)
@bambi_a_hős: Először is, nem mindenkinek ér véget a középiskola időben, az esti iskolák igen sok tanulóval rendelkeznek mostanában és egyre több a bukott diák is.(Szerintem ezt nyugodtan vehetem általánosításnak.)
Egy szóval nem mondtam, hogy mindenkinél véget ér a lila füst, mindazon által a leérettségizettek többsége elkerül otthonról és az már sehogy se ugyanaz.
lila ködöt nem is lehetne mástól kapni mint a szüleidtől és a tanáraidtól. így véget ér a középiskolával, ha elmész egyetemre, főiskolára, szakképzésre, vagy dolgozol. legtöbb embernél legalábbis. (lakótársam olyan könnyedén dobálja ki a szikkadt zsemlét és a kétnapos sajtot, hogy én érzem magam rosszul, pedig sztem elég finnyás vagyok:S, jah módosítanék. zsemlét nem eszik, csak azt a zacskós toast kenyeret. a vajat tejfölt nem szereti, csak vákumcsomagolt méregdrága 4-5szeletes "hibátlan" felvágottat eszik, szeletelt [szintén vákumozott] mozzarellával, és télen is paradicsommal.)
elmész egy másik városba tanulni, vagy elköltözöl a szüleidtől, és hirtelen neked kell beosztani a pénzedet, de nem úgy mint eddig, hanem gondosan ki kell számolni hogy miből mennyit vegyél, hogy ne rohadjon rád, hogy maradjon pénzted hazautazni, hogy olyat válassz amit két nap múlva is jóízűen megeszel.
és nemcsak a pénzügyekben. rád van bízva hogy mikor tanulsz, mikor fekszel, mert már nem szólnak rád a tanárok vagy a szüleid h tanulj mert kevés az idő... én aszittem h tök heppy lesz az egyetem, aztánmeg most kiderült hogy bakker nem is:( pedig nekem még nem is volt nagyon nehéz dolgom... szóval nem a középiskola vége okozza "tiszulást", hanem ami utána jön
@Tommm: magánban, gmailes címedre küldtem, a személyesség (személyeskedés?) okán.
@ipike: osztom Ipit, mármint egyet értek vele. Ha elkerülsz otthonról, akkor tényleg megváltozik az életed. Az én szüleim rendesen lila ködben tartottak (egyesek még most is probálkoznak :P ), sőt a piár is (hozzátenném ilyen az összes többi középsuli is). De ezek miatt sztem nem szabad se a szülőket, se a középiskolákat hibáztatni, mert számukra ez a természetes, és gondolom mikor majd én is oda kerülök, hogy szülő leszek, akkor majd addigra meglesznek a saját kis heppjeim, és azokat tuti bele fogom tenni a gyereknevelésbe is. Ami viszont egyértelműen a nyakukba varrható egyes szülőknek az az, ha nem képeske feldolgozni a változást, és nem képesek visszavonulni a "nagy nevelésből". Na és ha ez áll fenn, akkor ott baj van.

A piárra visszatérve, és reagálva Bambira :) a csak fiú osztályban tényleg nem tuti a jobb közösség, de sztem nagyobb a valószínűsége, hogy kialakuljon. Persze van széthúzás a fiúk között, meg van egészséges versengés, de azért a legnagyobb széthúzó erő: a NŐ, az nincs jelen. És ezt ne vedd sértésnek, de sztem ugyanez igaz a csak lány közösségekre is, mert ha már megjelenik az ellenkező nem, akkor beindul a luwcsy :) ill. nem is kell hogy feltétlen együttjárások alakuljanak ki, hanem lehetnek szimpla flörtök, udvarlások, amikből még talán nem is lesz semmi, de sztem ezek bomlasszák a közösséget, mert ugye ezek az emberek meg szeretnének együtt lenni, és nem a többiekkel szabadon lenni. és akkor itt felmerül az örök kérdés, a fiú-lány barátság :O de ebbe már ne menjünk bele...
@CzZs: hát a "nagyon nagy betűs életre" való felkészítés pont hogy abból áll, hogy elővesszük a problémákat (!) hagyjuk, hogy a diákok megéljék azokat, saját bőrükön érezzék, hogy mekkorát égetnek, és némi segítséggel, de hagyjuk, hogy a DIÁKOK oldják meg azokat! Matula bácsi és Tutajos a legszebb pedagógiai példa erre (Tüskevár)...

Az hogy nincsenek (perpillanat) lányok, az mondhatjuk, hogy pont arról szól, hogy a srácoknak ne kelljen foglalkozniuk a lányok és köztük természetesen kialakuló problémákkal... illetve így a rend meg nagyobb eséllyel tud nyerni (naív) fiúkat, akikből majd papok lesznek... (ezt kérem ne vegye személyeskedésnek! más emberekre gondolok, és nem Önre!) A lányok pedig ott vannak az életünkben, és meg kell tanulni velük is viselkedni, de ezt nem lehet elméleti síkon megtanulni, meg a hittan óra keretein belül, hanem JELEN kell lennie a "problémának"...

Amúgy meg hozzátenném, hogy a piár sztem nem nevel a "való" életre, hanem vmi elég idilli és nem létező világra, ahol ha valaki ad abszurdum rágyújt egy szál cigire, vagy ágyba bújik egy lánnyal, akkor az már sátánfattya... és pokolra kerül... ugyanmár!!!!
@ken: nevelés=nulla szabadságról eljuttatni/vezetni/kísérni valakit a teljes emberi szabadságra (ami nem korlátok nélküliséget jelent, hanem saját határaim tudatos vállalását.) Igazad van, nem lehet - nem is szabad - mindentől megóvni a gyereket sem. Amikor a csecsemő leválik az anyjáról, majd lábra kapva elkezdi felfedezni egyre táguló világát, elkezd saját tapasztalataiból tanulni. JÓ esetben nem csak a szabadságvágya fokozódik, hanem az értelmi belátóképessége és a felelősségtudata is. Vagyis tetteit távlatba helyezi, a következményekkel is számol. Példáidnál maradva, nem kap tüdőrákot, és nem használ élvezeti cikk-ként másokat...
(Egyébként egy jó szivart alkalomadtán nagyon szívesen elszívok magam is, és nem gondolom, hogy ettől pokolra jutok.)
Ja, és ugye nem gondolod komolyan, hogy a Piár legfőbb célja a szerzetesi utánpótlás-nevelés? lol
A fentebb megpendített témákról egy tea mellett szívesen beszélgetek személyesen is veletek (ken, tomm, explorer, ipike) ha kedvetek van hozzá. Előre megbeszélt időpontban.
Angolkisasszony voltam, inkább járatnám a lányomat a koed piárba, mint a czollner térre.
Lehet, hogy 2010 után elkezdene gondolkodni a Wardos vezetés azon, hogy valamit nagyon elrontott.
Én 2005-ben érettségiztem, ötödikes koromtól jártam oda. Nekünk még felvételizni kellett és keményen szórtak minket. Mostmár előny, ha hittantanárok a szüleid ( ez együtt jár azzal, hogy kicsit elvarázsolt is a gyerek) vagy vak/féllábú/mentális problémákkal küzdő gyerek vagy.
Reáloktatás zéró, humán töri oldalról Gáspár Juditnak hála van, magyarból Koziczné D. Piroska óta szerintem nincs.

-ken, te elkalandozol az osztályközösségtől...
-Ez pedig mindenhol általános, amit ipi mond. Nálunk is rengetek rengeteg példa van arra,hogy az iskola vagy a (volt) diákok számíthatnak egymásra. (pl. bárki bejárhat órákra az érettségi után, ha újra fog érettségizni; bölcsészek jönnek gyakorló órákat tartani; stb.)

Csak épp azt nem nevelik belénk, hogy van közösség, meg hogy milyen. De itt meg cserébe azt kapod, hogy te vagy a legokosabb a világon. :)
Piáros voltam, 2004-ben végeztem. 1996-tól jártunk fiúosztályba (igen, Tomm is osztálytársam volt, egyébiránt Horváth László vagyok).
Hogy jobb lesz-e az újaknak, vagy rosszabb, azt nem tudom, mindenesetre a mai eszemmel már másképp látom, mint anno.

Egy biztos, öngyilkos nem leszek, hogy fiúsuliba jártam, úgy érzem (főleg így, 5 év egyetem után), hogy ami kimaradt, azt pótoltam. Persze lehet (sőt, biztos), hogy másként szocializálódik a kamasz koedukált közösségben, de amennyire én látom, a koedukált egyházi középiskolák annyira nem egetrengetően jók, ellentétben a pannonhalmi, győri bencésekkel, pesti piarokkal.
Fogalmazzunk úgy, hogy annyival nem ad több pluszt egy koedukált egyházi gimnázium, amiért a jobb képességű hallgatók bevállalnák a plusz gyűrődést a "fullállamiakhoz" képest. Hiányzik ellenben az öregdiákok egészséges sulitudata, ami már a gólyatáborban megnyilvánul, és onnantól az egészséges egyedfejlődésű pannonhalmi lenézi a Fasori Evangélikus öregdiákot (pedig milliószor jobb suli, ugyebár), viszont hamarabb fog spannolni egy győri bencés meg egy piáros, mint egy móvári meg egy szegedi piáros. Egyszerűen más a tudatuk, más a gimnáziumképük, hiába egyazon rend gimijeibe jártak.
Ja, és ami kimaradt: a koedukált katolikus gimnáziumok általában igen vackok, na.
(kérem a köveket!)

Persze anno én is örültem volna a koedukációnak :)
nos igen bambi. bejárhatnak, amíg ismerik a tanárt, az igazgatót. édesanyám a bányaiba is járt, és nem nagyon láttam még arrafelé. viszont nálunk mmint a piárban, olyan helyen is szívesen várnak ahol előtte sosem voltam még. nem azt mondom h nincs ilyen máshol... de nálunk ez nem hogy csak simán van, hanem nagyon fontos is.
sajnos azt be kell látni, hogy a piárba már nem a város és a vonzáskörzet legokosabb diákjai tanulnak csak. néhányan elmennek helyette a BJbe és a BJbe:D meg a KJbe vagy a refibe esetleg. ezért lesz talán jó h mostmár az okos lányok is jöhetnek:) mert szerintem itt emberileg és szakmailag is nagyon jó tanárok vannak, akik bármelyik másik iskolában megállnák a helyüket. vannak/voltak hiányosságok, de sosem láttam beletörődést és itt is születnek kitűnő érettségi bizonyítványok, innét is kerülnek ki olyan diákok, akik az egyetemen/főiskolán elsőre átmennek a legszivatósabb vizsgákon is, nem holmi büfészakon.
nono, én nem azt mondtam , okosak vagyunk, csak belénk meg azt nevelik, hogy "ki , ha te nem".

azt pedig azért merem feltételezni, hogy nem minden piáros megy vissza a piárba. mint ahogy nem biányais jön vissza a bányaiba sem...
bocsi. sztem ezt félreértettem:D azt nem nagyon figyeltem h ezt a piárban mennyire nyomatják... itthonról erősebb ez a hatás:D néha nagyon nem szeretem...
a másik dologra pedig: az elején a társaság egy része menekül a sulitól. csak úgy a pestiek vannak meg a szegediek (+a környékük ugye) de már az első öregdiák találkozón egész sokan voltunk:) a pesti részleg nem jött el sajna:( de ők meg hívták az öfőt egy fenti összeröffenésre (spontán). amúgy a lehetőség adott, azt h ezt ki és mikor használja ki, az az ő dolga. én akkoris a piárba adnám öcsémet, és majd a gyerekeimet is:)[az már mondjuk durva lesz:D 4 generáció:D]
@ipike: mondjuk nálam is erős az itthoni. de az végülis normális :)
* mi az hogy "életre nevelés"?
* az öregdiák találkozón megjelenő diákok száma reprezentálja, hogy mennyire fasza az adott iskola?
* piár (PR hehe)témában szerintem az nyilvánítson véleményt, akinek van fiúosztály/lányosztály tapasztalata.
* mindig is rettentő unszimpatikus volt az "osztályközösség" téma túlértékelése, erőltetése.
* szerintem az iskola elsődleges feladata nem a tanítás, nevelés. A legfontosabbanak azt tartom, hogy a diákok jól érezzék magukat, legyen esélyük kiegyensúlyozott, "boldog" életet élni. Az öregdiák találkozón megjelenő hatszáz ember ténye nem teszi semmisé a diákok által esetlegesen elszenvedett "lelki sérüléseket", rosszkedvűen végigtanult éveket. Én nem szerettem még sohasem iskolába járni (lánchíd ovi, lánchíd, bányai, bme), és úgy érzem, hogy ebben jelentős szerepet vállalt az aktuális oktatási intézmény is. Szerintem a 7-19 éves kor van olyan meghatározó egy személy életében, hogy az iskola fusztrációját ne ellensúlyozza az állítólagosan megszerzett tudás, vagy a "szuper" osztályközösség.
Koedukált témában nem tudok érdemben hozzászólni (egyébként unszimpatikus; természetellenesnek tartom), a hozzászólásokban felmerült, az iskola szerepét taglaló gondolatokra(?) reagáltam. (hülyén fogalmazok, tudom.)
süti beállítások módosítása